۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۷۴۶۴۹
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

وقف در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که فرهنگ وقف زمینه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است، گفت: قشر نیازمند استان توان پرداخت هزینه های هنگفت درمان را ندارند و وقف در حوزه درمان و خرید تجهیزات پزشکی در استان ضرورت جدی پیدا کرده است.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که فرهنگ وقف زمینه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه است، گفت: قشر نیازمند استان توان پرداخت هزینه های هنگفت درمان را ندارند و وقف در حوزه درمان و خرید تجهیزات پزشکی در استان ضرورت جدی پیدا کرده است.

 

وی افزود: احیا، عمران و بازسازی موقوفات درمانی استان با استفاده از ظرفیت‌های اوقاف و سازمان نظام پزشکی از مهم ترین رویکردهای اوقاف استان در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

 

وی فرهنگ وقف را زمینه‌ای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و ادامه داد: باید با جلب مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ وقف در حوزه درمان، خیران به سمت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز استان سوق داده شوند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ مسائل پزشکی و ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی ایشان تصریح کرد: انسان همواره در معرض آفات و بلایا است و ما نیز وظیفه داریم در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب نیاز و تأیید متخصصان به کمک دولت در زمینه مسائل بهداشتی درمانی و ایجاد بیمارستان بپردازیم.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که متاسفانه میزان موقوفات در زمینه سلامت و درمان در استان بسیار کم است، ادامه داد: باید از سوی رسانه های گروهی تبلیغ در زمینه وقف درمانی و سلامت جامعه بیشتر شود زیرا در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه های درمان به ویژه هزینه درمان بیماری های خاص لازم است با وقف از بیماران نیازمند و خانواده های آنها حمایت شود تا زندگی خانوادگی آنها تدوام یابد.

 

وی با اشاره به این که اضافه بر حوزه درمان و سلامت، وقف در زمینه پیشگیری از امراض گوناگون و آموزش های تنغذیه ای و مشاوره ای در حوزه سلامت هم ضرورت دارد، افزود: وقف در حوزه پیشگیری مقدم بر حوزه درمان است و خیران و واقفان باید در این زمینه هم عنایت ویژه داشته و همانطور که برای امور مذهبی وقف می کنند در این زمینه هم وقف هایی داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: بدون کمک خیران و واقفان مشکلات مردم در حوزه سلامت و درمان در استان محرومی مانند خراسان جنوبی به قوت خود باقی خواهد بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات