۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۴۷۳۴
هنرمند عکاس بوسنیایی:

ایران کشوری دارای معماری منحصر به‌فرد است

خبرگزاری رسا ـ هنرمند بوسنیایی با بیان این موضوع که معماری مسجاد ایران فوق العاده است، تأکید کرد: ایران کشوری است که مناطق بسیار زیبایی برای عکاسی دارد.
کنان شورکويچ

کنان شورکوویچ، هنرمند عکاس اهل کشور بوسنی و هرزگوین در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها در ایران هستم، ایران کشوری بسیار زیبا با مردمانی مهمان‌نواز است، ضمن این‌که در ایران به مسأله هنر بسیار توجه می‌شود.


وی افزود: عکاسی هنری بسیار مهم است، زیرا با این هنر می‌توان لحظات بسیار نابی را ثبت کرد، ضمن این‌که با عکس می‌توان اماکن تاریخی مختلف را به تمام دنیا نشان داد.

شورکوویچ با ابراز علاقه خود نسبت به شهر اصفهان، ادامه داد: اصفهان شهری تاریخی و زیباست، در اصفهان شما می‌توانید هر‌چه می‌خواهید عکس بگیرید، در این شهر مساجد با شکوهی وجود دارد که سوژه بسیار خوبی برای عکس انداختن است.

عکاس بوسنیایی در ادامه درباره جنگ در کشور بوسنی، گفت: واقعه سربنیتسا یک فاجعه بشری بود، به‌طور کل جنگ منفور‌ترین اتفاق است، اما کشتار مردم مسلمان بوسنی به‌دست صرب‌ها هرگز از یاد بشریت نمی‌رود.

وی با توضیح مختصری درباره آثار خود، اضافه کرد: در کار‌های خود سعی کرده‌ام تا از مساجد شهر‌های مختلف جهان عکس بیاندازم، در ایران و ترکیه و امارات می‌توان مساجدی را یافت که از نظر معماری شاهکار هستند.

شورکوویچ در پایان سفر به کشور بوسنی و هرزگوین در فصل زمستان را توصیه و تأکید کرد: کشور بوسنی در فصل زمستان آب و هوایی شبیه شهر اردبیل ایران دارد، از این‌رو بسیار خوشحال می‌شویم ایرانیان عزیز را در کشور بوسنی ببینیم./856/ت303/ی

ارسال نظرات