۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۷۴۸۰۶
کارشناس مذهبی:

اسلام برای همه مراحل زندگی دستور العمل دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که اسلام برای تمام زندگی دستور العمل دارد، گفت: در اسلام سفارش شده است که رو به قبله بخوابید؛ چرا که کمتر دچار سکته و عارضه قلبی می شوید.
اسلام برای همه مراحل زندگی دستور العمل دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم میر حسینی، کارشناس مذهبی، امروز در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی در جمع زائران ومجاوران به راه های ایجاد محبت اشاره و ابراز کرد: قرآن کریم در آیه 96 سوره مریم می فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا، کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند، به زودى [خداى‏] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‏دهد.»، ایمان سبب ایجاد محبت می شود؛ محبت با مال ایجاد نمی شود؛ بلکه با عمل ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به این که قرآن نحوه سخن گفتن را بیان می کند، اظهار کرد: قرآن می فرماید با پدر و مادر این گونه صحبت کن که «فَلا تَقل لَهما اف»، با عامه مردم« قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً» و با جاهلان «إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً».

 

میر حسینی گفت: انسان ها نباید تقلید کورکورانه از غرب داشته باشند؛ چرا که پیامبر اکرم(ص) اسوه حسنه هستند؛ «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا».

 

این کارشناس مذهبی افزود: دین اسلام، عمه ای چون حضرت زینب(س)، نامادری چون حضرت ام البنین(س) و همسر پادشاهی چون حضرت آسیه(س) را الگو قرار داده است؛ خداوند براى مؤمنان، به همسر فرعون مثَل زده است «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی‏ عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ، و براى کسانى که ایمان آورده‏اند، خدا همسر فرعون را مَثَل آورده، آن گاه که گفت: «پروردگارا، پیش خود در بهشت خانه‏اى برایم بساز، و مرا از فرعون و کردارش نجات ده، و مرا از دست مردم ستمگر بِرَهان.»

 

وی ابراز کرد: ماه رمضان، ماه برکت است و دعاها در این ماه مستجاب است. در ماه رمضان دعاهای وارده را بخوانید و در طول سال نیز، سه کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را مطالعه کنید.

 

این استاد حوزه علمیه جامعه الزهرا قم اظهار کرد: اسلام برای تمام زندگی دستور العمل دارد از خوردن و پوشیدن گرفته تا نشستن و خوابیدن؛ در اسلام سفارش شده است که رو به قبله بخوابید؛ چرا که کمتر دچار سکته و عارضه قلبی می شوید.

 

میر حسینی به ترجیح اطاعت خدا بر اطاعت مردم اشاره کرد و گفت: از خدا بخواهید تا توفیق اطاعت خود و روسولش را نصیب شما کند؛ چرا که در قرآن آمده است: «وَمَن یُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَـئِکَ رَفِیقًا.»./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات