۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۸۴۱
آیت الله مظاهری:

یاد معاد به زندگی رنگ الهی می دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان در ادامه تفسیر آیات سوره مرسلات درباره یاد معاد و باور به روز قیامت گفت: در قرآن بعد از اشاره به توحید، بیشترین اشاره به معاد شده است چرا که یادِ معاد اثر بسیار زیادی در زندگی ما دارد و به زندگی ما رنگ الهی می بخشد.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان امروز بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین جی در ادامه تفسیر آیات سوره مرسلات گفت: ما باید به فکر برزخ خود باشیم.

 

وی افزود: خداوند تدبیر امور دنیا و آخرت را به دست ملائکه سپرده است و قسم های که در سوره مرسلات آمده برای ایجاد باور در وجود انسان است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیات سوره مرسلات بیان داشت: قیامت با علامت های خاصی برپا می شود، و بعد از اراده کردن خداوند، توسط ملائکه صورت می پذیرد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه نوزدهم سوره مرسلات که می فرماید: ویل للمکذبین، گفت: منظور این آیه از تکذیب کنندگان، کسانی اند که به طور عملی قیامت را انکار می کنند.

 

وی بیان داشت: کسانی که به خداوند و روز قیامت اعتقاد دارند ولی آن را باور ندارند و اعمالشان را با آن روز تنظیم نمی کنند، در عمل کافرند.

 

رییس حوز های علمیه اصفهان افزود: در قرآن بعد از اشاره به توحید، بیشترین اشاره به معاد شده است چرا که یادِ معاد اثر بسیار زیادی در زندگی ما دارد و به زندگی ما رنگ الهی می بخشد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به زندگی بهشتیان گفت: برای مؤمنین بعد از مرگ هیچ غم و غصه ای وجود ندارد چرا که در بهشت هر چه بخواهند هست و هر چه نخواهند نیست.

 

وی افزود: اگر کسی خودش را برای زندگی بعد از مرگ آماده نکرده باشد، در برزخ سرگردان است و باید تا زمانی که قیامت فرا برسد در همین حالت صبر کند.

 

این مرجع تقلید گفت: همه این تذکرات که در این  قرآن آمده به خاطر این است که توشه ای برای خودمان جمع آوری کنیم و برای زندگی بعد از مرگ آماده شویم./939/پ202/ج

ارسال نظرات