۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۰۴۰
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

محبت امام علی، کشتی نجات بشر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌ مطلب که محبت امام معصوم باعث نجات فرد می‌شود، گفت: نجات ما در روز قیامت در گرو شناخت محبت امامان است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر چهار‌شنبه، 24 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: بر اساس روایات موثق اهل سنت، محبت به امیر مومنان(ع)، بازدهی‌های فراوانی را در دنیا، برزخ و حتی قیامت به انسان می‌رساند، به‌طور کل می‌توان گفت که؛ این محبت سبب سعادت فرد خواهد شد.



وی افزود: محبتی که از آن یاد می‌شود، بر اساس قرآن و روایات تنها این محبت نیز که بازدهی‌های عظیم را برای فرد در دنیا و آخرت دارد، بلکه این محبت از درخت معرفت می‌آید، محبتی که بر اساس آن فرد را به اخلاق و کار‌های خوب رهنمون می‌کند و فرد را در راه صحیح نگه می‌دارد.



استاد حوزه علمیه با بیان این موضوع که نجات ما در گرو شناخت کامل امام معصوم است، ادامه داد: در قیامت ما بر اساس وجود افرادی که خداوند برای ما انتخاب کرده است نجات پیدا می‌کنیم، بر این اساس باید در طول زندگی خود باید محبت وجودی امام معصوم را کاملا بشناسیم.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تاکید بر آیات سوره آل عمران، تاکید کرد: باید محبت امام معصوم به شکلی باید در قلب فرد باشد که وی را به‌دنبال امام معصوم بکشاند و در راه هدایت آن بزرگوار نگه دارد و سبب شود که زندگی را در تمام شئون با الگو برداشتن از امام معصوم بسازیم.



استاد برجسته اخلاق در خصوص محبت وجودی امام علی(ع)، گفت: ارزش‌های بی‌شماری که برای مولای خوبی‌ها شمرده می‌شود در کالبد وجودی و جسمانی ایشان وجود ندارد، بلکه از طریق خداوند این سری از ارزش‌ها در روح امام معصوم قرار گرفته است.

 


وی با بیان این موضوع که باید انسان از بزرگان دین الگو بگیرد، ادامه داد: باید فرد در طول زندگی از امامان و پیامبر(ص) الگو‌برداری کند تا هم زندگی او، هم مرگ او و حتی جایگاه فرد نیز در بهشت مانند حضرت علی(ع) شود، به‌طور کل در همه شرایط هم علی دوست باشد و علی دوستان را نیز یاری کند.



استاد برجسته اخلاق با بیان خاطره‌ای از زندگی آیت الله بروجردی، گفت: زمانی که ایشان دچار عارضه قلبی شده بودند، حکومت آن زمان یک پزشک متخصص را برای درمان ایشان از پاریس فرستاده بود، اما آیت الله بروجردی برای درمان آن دکتر را به اتاق خود راه نداد، ایشان تاکید کرد که این فرد یک مسیحی است، باید قبل از این‌که وارد اتاق می‌شود تمام اتاق مرتب باشد تا وقتی وی به کشورش بر می‌گردد، نظر مثبتی را حتی از وضع نظم و ترتیب علمای شیعه به ملت خود منتقل کند.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با سفارش به زوجین، گفت: در زندگی مشترک برای هم‌دیگر باید آراسته باشید، هرگز لباس‌های کثیف و مخصوص کار را نپوشید، زیرا همین نکات ایجاد مشکل می‌کند، باید با آراسته بودن، شریک زندگی خود را به خود مایل کنید کنید و سمت خودتان بکشانید./856/پ202/ب4

ارسال نظرات