۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۳۷۴
کارشناس دینی تأکید کرد:

بهترین معیار عمل در زندگی، پیامبر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: امام علی(ع) می فرماید هیچ کس مانند پیامبر(ص) از خداوند شناخت ندارد و رهبری او را پذیرا باش که رستگاری در آن است.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی صبح امروز جمعه بعد از نماز صبح در جمع  نمازگزاران مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) یک لحظه وقت خود را هدر نمی داد، گفت: شیعه علی بن ابیطالب نباید وقت خود را به بطالت بگذراند، چرا که برای هر لحظه از عمر خود باید نزد خداوند پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) به فرزندان خود سفارش می کند در وصیت نامه من درست بیندیشید و بدانید که اختیار مرگ همان است که زندگی در دست او است.

 

حجت الاسلام حیدری خداوند را پدیدآورنده  همه موجودات دانست و گفت: کسی که موجودات را آفریده است، با یک اشاره همه را نابود می کند، چرا که قدرت در دست خداوند متعال است و خود پدید می آورد و خود او از بین می برد.

 

این کارشناس دینی گفت: انسان باید بیندیشد که ابتدا کجا بوده است، خداوند از هیچ به انسان لباس وجود داده است که این خود امری عظیم و نشان از قدرت و عظمت خداوند است.

 

وی با اشاره به این که دنیا جاودانه نیست و تا زمانی که خواست خداوند باشد این دنیا بر قرار خواهد بود، گفت: اگر برای انسان مشکلی اعتقادی پیش آید، نباید آن را به خدا ربط دهد.

 

عالَم عاری از نقص است و مشکل در عدم آگاهی ما است

به گفته وی، نواقص موجود در دنیا نیز طبق قانون است چون در عالم نقص نیست و مشکل در عدم آگاهی ما است، از این رو امیرمؤمنان(ع) می فرماید انسان با نا آگاهی متولد شده است.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: امیرمؤمنان(ع) خطاب به امام حسن(ع) می فرماید چه بسیار است آنچه که تو نمی دانی و بینش تو به آن راه ندارد، از این رو به قدرتی پناه ببر که تو را آفریده و بندگی تو فقط برای او باشد و بدان که علم و قدرت در دست او است.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید هیچ کس مانند پیامبر(ص) از خداوند شناخت ندارد و رهبری او را پذیرا باش که رستگاری در آن است.

 

وی با اشاره به این که ابوعلی سینا با تمام درجات علمی خود، عنوان می کند که در پایان به این نتیجه رسیدم که باید به سراغ پیامبر اسلام(ع) بروم، از این رو خود را در آستان ایشان انداخت و هر آنچه آن بزرگوار فرموده است را اطاعت کرد.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که رسول خدا باید معیار عمل و زندگی ما باشد گفت: باید با تدبر در قرآن و تفکر در دین به این درجه برسیم که پیامبر اسلام(ص) را در زندگی به عنوان الگو قرار دهیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات