۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۴۰۹
امام جمعه بابل:

جزییات کامل توافق هسته ای باید برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تاکید بر انتشار دقیق و کامل جزئیات توافقنامه هسته ای خاطرنشان کرد: جزییات این توافق نامه نباید از مردم پنهان شود و حقوقدان ها، کارشناسان و همه برای نقد سازنده در این خصوص وارد عمل شوند.
امام جمعه بابل

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با تبریک حلول عید سعید فطر بر لزوم حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: نباید بعد از ماه مبارک رمضان به گونه این عمل کنیم که دستاوردهای معنوی به دست آمده در این ماه از دست برود.

 

وی با درخواست برای برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر به صورت تجمعی خاطرنشان کرد: از همه ائمه جماعت مساجد و عموم عزیزان روزه دار دعوت می کنم که به جای برگزاری نمازعید فطر درسطح مساجد به صورت تجمعی در مصلای جمعه به صورت باشکوه برگزار گردد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به  پرداخت زکات فطره و نحوه هزینه کرد اشاره و تصریح کرد: یکی از نگرانی های ما در خصوص زکات فطره هزینه کرد نادرست ان و عدم پرداخت به نیازمندان است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی های زکات فطره را در مصارفی مانند تعمیر مسجد و ساخت جاده مصرف می کنند در صورتی که فطره باید به دست اهلش که فقرا هستند داده شود.

 

حجت الاسلام روحانی به سالروز تأسیس شورای نگهبان و اهمیت و جایگاه این نهاد پرداخت و اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی هیچ نهادی با برکت از نهاد مقدس شورای نگهبان نیست.

 

وی افزود: نهاد شورای نگهبان وظایقی مانند تطبیق مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع، تفسیر قانون اساسی، نظارت استصوابی بر روند انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداها را بر عهد دارد تا از مشروعیت نظام اسلامی و قانون اساسی حفاظت گردد.

 

امام جمعه بابل با بیان این که شورای نگهبان عماد و ستون نظام اسلامی است، اظهار داشت: نباید عده ای اجازه پیدا کنند که با بی مهری و بی توجهی نهاد شورای نگهبان را تضعیف کنند زیرا شورای نگهبان عماد نظام و حافظ نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به توافق ایران با گروه 5+1 و پایان مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 طولانی ترین مذاکرات در سطح بین المللی بود و جا دارد از دست اندرکاران مذاکره کننده تقدیر می کنم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که نباید ذوق زده شد و فکر کرد کار تمام شده است، اظهار داشت: با دشمن خبیثی روبرو هستیم و سعی دارند تا به هر شکل به ما لطمه وارد سازند و بیشترین امتیاز را بگیرند.

 

وی ادامه داد: اینها موجب نگرانی است که هر کس با دیدگاه خودش بخواهد تفسیرهای یک جانبه انجام شود.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل با تاکید بر انتشار دقیق و کامل جزئیات توافقنامه هسته ای خاطرنشان کرد: جزییات این توافق نامه نباید از مردم پنهان شود و حقوقدان ها، کارشناسان و همه برای نقد سازنده در این خصوص وارد عمل شوند.

 

وی افزود: شورای عالی منیت ملی زوایای این موضع را بررسی کند تا توافقنامه به صورت بسیار قوی به گونه ای که دشمنان نتوانند از آن به تفسیر خود بهره برداری کنند، صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد شدید از وضعیت ضد فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بابل گفت: بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از هدر روی فرهنگی و وضعیت نابسامان این دانشگاه ابراز نگرانی کردند و بنده از ریاست  دانشگاه آزاد کشور می خواهم که این مسأله را مورد پیگیری قرار بدهد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات