۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۵۵۲۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

وحدت و همدلی از مهم ترین ضرورت های امروز کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، وحدت، الفت و انس را از ضرورت ‌های مهم امروز کشور خواند و گفت: مردم و مسؤولا بکوشند همدلی و همزبانی را در کشور جدی بگیرید.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز عید سعید فطر شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، به بخشی از دعای معروف امام سجاد(ع) در وداع از ماه مبارک رمضان که می‌فرماید: «سلام بر تو ای ماه‌ ای که آرزوها تنها در این ماه محقق می‌شود و اعمال نیک در این ماه نشر پیدا می‌کند» اشاره کرد.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: نشر اعمال صالح و نیک یک نکته مهم و اساسی است که مؤمنان باید بکوشند مدام و مستمر هم خودشان منشأ اعمال صالح باشند و هم جامعه را به سمت اعمال صالح سوق بدهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افطاری دادن و غافل نشدن از فقرا و نیازمندان، زمینه ‌سازی برای انجام ازدواج آسان و پرهیز از اسراف و تشریفات در مراسمات و مجالس ترحیم را از اعمال صالح مورد تأکید در این ماه برشمرد و گفت: متأسفانه جامعه و جوانان ما از خلأ نبود ازدواج آسان دچار آسیب و مشکلات زیادی شده است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عمل به اقتصاد مقاومتی را نیز یک عمل صالح دانست و تصریح کرد: هر چه می ‌توانید سطح زندگی ‌ها را پایین بیاورید و از اسراف و ریخت و پاش ‌های اضافی پرهیز کنید که جامعه از این گونه امور به شدت آسیب دیده و خواهد دید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه وحدت، الفت و انس را از ضرورت ‌های مهم امروز کشور خواند و گفت: بکوشید همدلی و همزبانی را در استان جدی بگیرید.

 

وی انتخابات پیش‌رو را یادآور شد و افزود: انتخابات یک تکلیف الهی است، مراقب باشید خدایی نکرده انتخابات ما را رو در روی همدیگر قرار ندهد و گرفتار معصیت، اختلاف و تفرقه نشویم.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مذاکرات هسته‌ای در سایه ولایت مداری باید دنبال شود، تصریح کرد: دشمن گوش خوابانده که به واسطه این مذاکرات ما را تحت فشار قرار دهد و در همین راستا هفته آینده قرار است در شورای امنیت نسبت به لغو تحریم ‌ها جلسه‌ای گذاشته شود که همگان به ویژه مسؤولان و کسانی که باید راه را بر توطئه‌های دشمن ببندید، باید هوشیار باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه خطاب به مسؤولان، بر خدمت صادقانه، بی‌منت و مخلصانه به مردم تأکید کرد و افزود: مذاکرات هسته‌ای در سایه همین مقاومت و ایستادگی ملت به این مرحله رسیده است؛ بنابراین مردم سزاوار و لایق خدمت صادقانه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مسؤولان از بیان وعده‌ هایی به مردم که نمی‌توانند آن را عملی کنند بپرهیزند تا همچنان مردم امیدوار، پرنشاط و مقاوم باشند و سرخورده و مأیوس نشوند./9457/پ201/ح

ارسال نظرات