۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۷۵۵۲۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فیض و رحمت الهی تعطیل‌بردار نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که فیض و رحمت الهی تعطیل‌بردار نیست، گفت: رحمت و لطف خدا تا اجل مسمی ادامه دارد و خداوند صبور و غفور است، هیچ کس را مأیوس و ناامید نمی کند و به بندگان بصیر است.
 نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد شب گذشته، در تفسیر آیه 45 سوره فاطر که در مسجد بعثت خرم آباد برگزار شد، گفت: موضوع این آیه پایانی سوره فاطر لطف و رحمت خدا بر انسان‌ها و موجودات است.

 

وی با بیان این که ابتدای سوره مبارکه فاطر با رحمت الهی و پایان آن نیز با رحمت الهی همراه است، افزود: خداوند متعال در دنیا اسباب و وسایل رحمت الهی را فراهم آورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: نماز، زکات، دستگیری از مستمندان، ایمان، جهاد، عمل صالح، اطاعت از رسول خدا و ولی خدا موجب جلب رحمت الهی می شود.

 

وی با بیان این که فیض و رحمت الهی تعطیل‌بردار نیست، اظهار داشت: رحمت و لطف خدا تا اجل مسمی ادامه دارد و خداوند صبور و غفور است، هیچ کس را مأیوس و ناامید نمی کند و به بندگان بصیر است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از افراد خود را از رحمت الهی محروم می‌کنند و از فضل الهی بهره‌ای نمی‌برند، افزود: ناامیدی گناه کبیره است و هیچ کس در هیچ شرایطی نباید از رحمت خدا ناامید شود.

 

وی با اشاره به آیات سوره فاطر تصریح کرد: لطف و رحمت الهی بسیار وسیع است و شامل همه موجودات عالم می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) فرموده است هرچه امید داری به خدای سبحان امید داشته باشید زیرا هر کس به غیر خدا امیدوار باشد ناکام می‌ماند.

 

وی با اشاره به این که در اسلام گناهی که از روی علم و عمد باشد کیفر داده می‌شود، افزود: اگر انسان گناهی را از روی سهو و خطا مرتکب شود خداوند به انسان مهلت داده و مجازات را به تأخیر می اندازد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان از جمله دلایل تأخیر در مجازات را لطف و رحمت الهی، باقی ماندن نسل بشری و تداوم حیات بیان کرد.

 

وی با بیان این که معذرت‌خواهی و اعتراف بهترین عملی است که رحمت و لطف الهی را به ‌دنبال دارد، عنوان داشت: در این آیه از سوره فاطر خداوند خطاب به بندگان خویش می فرماید سعی کنید از رحمت و مغفرت من استفاده و به درگاه الهی اعتراف کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که در روایت داریم که خداوند متعال دوست دارد، بنده‌اش در درگاه او اعتراف کند، گفت: خداوند متعال به پیامبر دستور داد که به بندگانم بگو از من ناامید نشوند و به من امیدوار باشند و از رحمت و فضل من دور نشوند./9459/پ202/ح

ارسال نظرات