۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۵۵۵۰
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

وحدت و همبستگی تنها راه نابودی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی جهت مقابله با توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: امت اسلامی باید اتحاد و همبستگی وحدت اسلامی خود را در جهان به نمایش بگذارند.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی قدس این شهرستان بر ضرورت توجه به انجام امور خیر در جامعه تأکید کرد و گفت: امت اسلامی باید در کارهای خیر و امور مرتبط با تقوا به یکدیگر کمک کنند و از هم پیشی بگیرند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران گفت: مردم در جامعه اسلامی باید نسبت به یکدیگر رحم کنند و بر همدیگر سخت نگیرند، کسی که در کره زمین به همنوعانش رحم نکند، رحمت فرشتگان نیز بر آنها نازل نمی‌شود.

 

وی افزود: نباید به یکدیگر بی‌تفاوت باشیم و اگر امروز فلسطینیان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند باید به کمک آنها بشتابیم.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود خود به جنایات گروه های تکفیری در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: تکفیری‌ها با تجهیزات و بمب‌های آمریکایی و هدایای صهیونیست ها اقدام به تخریب اماکن حساس مسلمانان کرده‌اند و این نشان‌دهنده عدم توجه به وصیت حضرت علی(ع) است.

 

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به جنایات ضد بشری مدعیان اسلام بر علیه مردم بی گناه یمن، خاطرنشان کرد: 200 بار از سوی وهابی‌های تکفیری بر سر مردم بی‌دفاع یمن بمباران شده است و همه مراکز بهداشتی، درمانی و شرایط اولیه زندگی این مسلمانان تخریب شد.

 

نائب رئیس شورای حوزه علیمه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پرداخت زکات در کلام الهی اشاره کرد و گفت: امت اسلامی باید با عمل به این فریضه مهم دینی و الهی فقر را از جامعه اسلامی بزدایند.

 

وی با اشاره به این که پشیمانی در آخرت برای عدم پرداخت وجوهات مالی واجب دیگر فایده‌ای ندارد، تاکید کرد: مسلمانان در فلسطین، عراق و یمن به کمک شما نیازمندند و با پرداخت وجوهات مالی واجب به یاری هم‌نوعان خود بشتابید و در این راه غفلت نکنید.

 

امام جمعه فریدونکنار در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ  سرمایه های معنوی ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: نباید با اعمال نادرست آن سرمایه های معنوی که در سی روز از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان به دست آمده را به راحتی از دست دهیم.

 

حجت الاسلام جلالی همچنین بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی جهت مقابله با توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: امت اسلامی باید اتحاد و همبستگی وحدت اسلامی خود را در جهان به نمایش بگذارند.

 

وی با اشاره به این که همه سعی و تلاش دنیای استبکار، تضعیف جایگاه مسلمانان، ایجاد تفرقه در بین آنان و حفظ و حراست از رژیم جعلی اشغالکر قدس است، خاطرنشان کرد: امروز رژیم جعلی اسرائیل با وجود همه حمایت های آمریکا در ورطه نابودی قرار گرفته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات