۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۷۵۶۱۴
کارشناس دینی:

انسان باید برای ارتقای اعتقادات خود برنامه داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که انسان نسبت به ارتقای اعتقادات خود اهتمام داشته و به نماز خواندن بسنده نکند،‌ گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید، زرنگ ترین مؤمن کسی است که بیشترین آمادگی را برای مرگ داشته باشد.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس مذهبی ظهر امروز در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) مانند ما وصیت نمی کند، بلکه بسیار دقیق و عظیم وصیت کرده است، گفت: ایشان نکاتی را در وصیت نامه خود مطرح کرده است که شاید در ذهن ما متصور نشود.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) اهل حق و حقیقت بود و در وصیت نامه خود به مسأله مرگ و زندگانی پس از این دنیا پرداخته و نکات دقیق و حقایقی را مطرح کرده است.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) به فرزند خود امام حسن مجتبی(ع) می فرماید تو برای مرگ خلق شده ای و نه برای زندگانی در دنیا، گفت: انسان چه بخواهد و چه نخواهد، یک تاریخ ولادت و یک تاریخ مرگ دارد و مرگ یک واقعیتی است که شکی در رخ دادن آن نیست.

 

این کارشناس دینی گفت: چند روز عمر در دنیایی که پایان آن حتمی است، ارزش ظلم و ستم کردن در حق دیگران را ندارد، از این رو باید از زندگی دیگران و کسانی که پادشاه و صاحب جایگاه بودند و مجبور به ترک دنیا شدند، عبرت گرفت.

 

وی با اشاره به این که عزت و ذلت به دست خداوند است، گفت: قدرت، نعمت و عزت را خداوند به انسان عطا می کند و کسی که جان را می دهد، همان کسی است که جان را می گیرد.

 

انسان برای مرگ، نه زندگی جاودانه و برای آخرت، نه برای دنیا آفریده شده است

به گفته وی، انسان برای مرگ، نه زندگی جاودانه و برای آخرت، نه برای دنیا آفریده شده است، اما مشاهده می شود برخی چنان به مال دنیا دل بسته اند و خود را سرگرم ظواهر دنیا کرده اند که انگار در دنیا ماندنی خواهند بود.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که انسان ممکن است هر لحظه از دنیا کوچ کند، گفت: برای رفتن از دنیا فقط یک اشاره حضرت عزرائیل لازم است و بعد از آن جسد انسان به شیئی بی ارزش تبدیل می شود.

 

وی با  بیان این که همیشه باید آماده مرگ بود، گفت: امام حسین(ع) خود به استقبال مرگ رفت و منتظر نبود تا مرگ به سراغ او بیاید، چرا که با مرگ، اتفاق خاصی برای ایشان رخ نمی دهد، جز این که آن بزرگوار را از دنیای فانی به دار بقا و دارالسلام و بالاترین درجات بهشت می برد.

 

این کارشناس دینی گفت: انسان باید نسبت به ارتقای اعتقادات خود اهتمام داشته و به نماز خواندن بسنده نکند، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید زرنگ ترین مؤمن آن شخصی است که بیشترین آمادگی را برای مرگ داشته باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات