۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۷۰۶

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم سپاه روح الله، برگزاری مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی و اخلاقی سپاه روح الله و حضور وزیر امور خارجه ایران فردا در صحن علنی مجلس برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

محمد حسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  گفت: دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز به همراه وزیر امور خارجه ایران در صحن علنی مجلس حضور خواهند داشت.

 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: بیانیه مشترک ایران و 5+1  باید مورد تایید مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی کشورمان قرار بگیرد.


نماینده مردم اراک کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیانیه مشترک ایران و 5+1 مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و همچنین با توضیحاتی که وزیر امور خارجه در این خصوص ارائه خواهند کرد موضوع روشن تر خواهد شد.

 

750 نفر از دانشجویان استان مرکزی به اردوهای جهادی اعزام می شوند

مجتبی صدیقی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان مرکزی، امسال در قالب اردوهای جهادی 750 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه اعزام دانشجویان در هر دو گروه خواهران و برادران انجام می‌شود، افزود: این اردوها یک هفته بعد از پایان ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و مدت هر دوره نیز 10 الی 12 روز است.


صدیقی با اشاره به این که اعزام خواهران در بخش‌های مختلف خدماتی شامل فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی، غربالگری و سرگرمی کودکان روستایی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی با محوریت آموزش قرآن و مفاهیم دینی، زنان و خانواده، سفره‌آرایی و معیشت زنان روستایی صورت می‌پذیرد.


مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: در بخش غربالگری نیز دانشجویان رشته‌های مرتبط پزشکی، خدمات لازم در زمینه‌های بهداشت دهان و دندان، زنان و زایمان و کنترل بیماری‌های فشارخون و قند را به ساکنان مناطق محروم ارائه می‌دهند.

 

دوره تربیت مربی قرآن کریم سپاه روح الله برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی قرآن کریم در مرکز اموزش عقیدتی سیاسی سپاه روح الله برگزار شد.


در این مراسم از مربیان نمونه و حافظان قران کریم تقدیر و تشکر به عمل آمد.


این دوره از ابتدای ماه مبارک رمضان تا 28 ماه مبارک رمضان با حضور 130 نفر برگزار شد.


هدف از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در میان کارکنان اعم از پاسداران،سربازان و بسجیان می باشد.

 

مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی و اخلاقی سپاه روح الله برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مراسم اختتامیه برنامه های قرآنی و اخلاقی در ستاد سپاه روح الله ،نواحی مقاموت بسیج و تیپ مردم نهاد 71 روح الله برگزار شد.

 

این مراسم به مناسبت پایان برنامه های کلاسی قرآن و اخلاق که در روزهای زوج هفته و برنامه ی اخلاقی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در روزها ی یکشنبه و سه شنبه برپا بوده است،برگزار شد.

 

در ایام ماه مبارک رمضان مجموعه سپاه روح الله برنامه های قرآنی و اخلاقی با محوریت تفسیر سوره تغابن، سوره حشر،امر به معروف و نهی از منکر و جلسه قرائت قرآن کریم برگزار کرده است.

 

گفتنی است، در پایان مراسم ستاد سپاه روح الله از 35 نفر از پایوران و سربازان که موفق به حفظ سوره های مبارکه تغابن و حشر شده بودند و در کلاس ها به صورت منظم شرکت نموده اند تقدیر به عمل آمد. /842/پ203/ح

ارسال نظرات