۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۵۷۱۳
با حضور مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی؛

مکان مدرسه علمیه برادران بخشایش مشخص شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی بعد از بازدید از چند مدرسه آموزش و پرورش که برای تأسیس مدرسه علمیه در نظر گرفته شده بودند، یکی از مدارس را برای این امر مناسب تشخیص داده و انتخاب کرد.
حوزه بخشايش مکان مدرسه علمیه برادران بخشایش مشخص شد حوزه بخشايش حوزه بخشايش حوزه بخشايش حوزه بخشايش حوزه بخشايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ، حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی بعد از بازدید از چند مدرسه آموزش و پرورش، که برای تأسیس مدرسه علمیه در نظر گرفته شده بودند، یکی از مدارس را برای این امر مناسب تشخیص داده و انتخاب کرد. 

 

بنابراین گزارش طلاب این مدرسه دوره اختبار تثبیت خود را در مدارس علمیه شهر تبریز خواهند گذراند که تعداد طلاب آن 50 طلبه در یک پایه تحصیلی خواهد بود که با آغاز سال تحصیلی کار خود را آغاز خواهد کرد.

 
حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در حاشیه این بازدید با اشاره به شرایط مطلوب و مستعد منطقه بخشایش جهت تأسیس مدرسه علمیه گفت: با عنایت الهی و کمک های مردمی و خیران، زمینه ساخت مدرسه علمیه در این شهرستان مهیا شد.
 
وی از فراهم بودن تمامی شرایط به ویژه اساتید جهت تدریس علوم حوزوی خبر داد و افزود: اساتید مدنظر جهت حضور در مدرسه علمیه با اشتیاق تمام اعلام آمادگی کرده‌اند تا بتوان از ظرفیت های موجود در این منطقه تمام و کمال بهره جست و در جهت اعتلای فرهنگی این شهر تلاش کرد.
 
حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه ها علمیه استان آذربایجان شرقی نیز با تشکر از زحمات حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه بسیار برجسته و ملموس است، وجود حوزه های علمیه در هر منطقه ای تاثیرات بسزایی در حفظ فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی خواهد داشت و در تبلیغ و پیشبرد اهداف اسلامی نقشی انکارناپذیر دارد.
 
وی ابراز داشت: شهرستان بخشایش در حال حاضر با وجود جوانان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی از شرایط مطلوبی برخوردار است و در حقیقت این منطقه از جمله مناطق طلبه خیز است به طوری که بسیاری از علمای بزرگ جهت تحصیل علوم دینی از این دیار بپا خواسته و در این مسیر با جهد و جهاد علمی بر قله پارسایی و علم سعود کرده اند./854/پ202/ح
ارسال نظرات