۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۹۴۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

ولایت فقیه محور همدلی و همزبانی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت فقیه را محور همدلی و همزبانی در کشور دانست و گفت: اطاعت از رهبری عامل اتحاد در کشور است زیرا ضرورت وجود رهبر در امت واحده اسلامی، نقش وحدت و همدلی بین خواص و عوام انکار ناپذیر است.
استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع زرگر شهر در جمع مردم این شهر با بیان این که انسان دشمنانی دارد که در کمین او نشسته اند، خاطرنشان کرد: هوای نفس، شیطان و دنیا طلبی سه دشمن بزرگ انسان هستند که نباید حتی یک لحظه از آنها غافل بود.

 

وی افزود: غفلت خسارت بارترین آسیب ها را بر پیکر انسان وارد می کند و باعث می شود تا دشمنان او را به پرتگاه سقوط بیاندازند.

 

امام جمعه سابق فیروزکوه به دیگر دشمنان انسانیت و انسان پرداخت و تصریح کرد: جهل و نادانی، مرض و بیماری، فقر و ناداری، فرزندان، اموال و ثروت فراوان هر یک فتنه هایی هستند که می توانند انسان را از حقیقت خود دور سازند.

 

وی به تشریح واژه غفلت از دیگاه قرآن پرداخت و اظهار داشت: غفلت از خدا، معاد و آخرت، غفلت از بهار جوانی، غفلت از گناهان و غفلت از مرگ می تواند برای انسان دردسر ساز باشد اما در این بین بر اساس کتاب میزان الحکمه بالاترین غفلت ها، غفلت از خدا است.

 

حجت الاسلام بابایی به موضوع همدلی و همزبانی و تأثیر آن بر پیشرفت و توسعه انسان پرداخت و اذعان کرد: همدلی و هم زبانی خمیر مایه و موتور متحرک اتحاد از جوشش درونی و پیوستن دل ها به یکدیگر است زیرا اگر جان ها و دل ها در ایجاد وحدت ملی و مذهبی بهم نپیوندند هرگز حرکت جدی و تاثیر گذاری در هیچ کار و برنامه ای صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: در جامعه نیز زمانی اتحاد تحقق می باید و ثمر بخش خواهد بود که اعتصام به حبل الهی باشد، و گرنه اتحادشان عددی، جسمی، قشری و ابزاری خواهد بود.

 

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران، ولایت فقیه را محور همدلی و همزبانی در کشور دانست و گفت: اطاعت از رهبری عامل اتحاد در کشور است زیرا ضرورت وجود رهبر در امت واحده اسلامی، نقش وحدت و همدلی بین خواص و عوام انکار ناپذیر است.

 

وی مهم ترین آثار همدلی و همزبانی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رسیدن به آرامش و آسایش، برچیده شدن زمینه سلطه بیگانگان و استعمارگران، افزایش قدرت و هیمنه مسلمین جهان، تاکید بر اصول دین و جنگ زدن به ریسمان الهی و دور نشدن از آن و رعایت حقوق برابری و برادری مهم ترین آثار انسجام اسلامی در جامعه است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات