۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۲۱۹
در سه ماه نخست سال 94 صورت گرفت؛

حضور بیش از 2هزار و 800 توریست غیر مسلمان در حرم بانوی کرامت

خبرگزاری رسا ـ در سه ماه نخست سال 94 بیش از 2 هزار و 800 توریست از کشورهای غیر مسلمان در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافتند.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،بیش از 85 درصد این بازدیدکنندگان را توریست­های اروپایی تشکیل می دهند که توریست های آلمانی و ایتالیایی همواره بیشترین آمار را دارند. این درحالی است که رسانه های غربی، در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی همه روزه اکاذیب بسیاری علیه اسلام و ایران منتشر می کنند.

 

اداره اطلاع رسانی و تشریفات جهت سرویس دهی هرچه بهتر به مسافران غربی، کتابچه راهنمای زائر به زبان انگلیسی، عربی، اردو تهیه و چاپ کرده است و انتشار آن به زبان­های اسپانیولی، فرانسوی، آذری و ترکی در دست اقدام دارد.

 

افزون بر آن بروشورهایی درباره حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، اصول دین اسلام، جایگاه حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام در اسلام و سایر موضوعات مرتبط به زبان های مختلف در اختیار توریست ها قرار می گیرد و همچنین برخی کتب تخصصی به زبان انگلیسی برای توریست های فرهیخته و علاقمند تهیه شده که در صورت لزوم به آنان اهدا می گردد.

 

بنابر این گزارش این بازدیدکنندگان در قالب گروه­های چند نفره سازماندهی می­شوند و همراه با مترجمان مجرب، جهت آشنایی هر بیشتر با فرهنگ اسلامی ایرانی به حرم گردی می­پردازند. پس از آن در صورت تمایل گردشگران، نشست های صمیمی در خصوص مسائل مذهبی و جاری جهان اسلام و سایر ادیان توسط کارشناسان مذهبی برگزار می گردد و میهمانان در فضایی دوستانه، پرسش ها و نظرات خود را مطرح می کنند.

 

اکثر مهمانان در حالی که از این سفر بسیار خرسندند، می­گویند که در شبکه­های اجتماعی، سایت و وبلاگ­هایشان از دروغ بودن اخبار رسانه­هایشان در مورد اسلام و ایران پرده برداری می­کنند.

 

اکثر این گردشگران از محیط معنوی این بارگاه ملکوتی اظهار شگفتی می­کنند و گاها مشاهده می­کنیم که برخی از آنان به شدت منقلب می شوند و حتی با حالت تضرع و گریان برای اخذ حاجات خویش دعا می نمایند./1323/د102/ی

ارسال نظرات