۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۷۶۳۳۹
رییس قرارگاه فرهنگی خاتم­الاوصیا:

جهاد و شهادت آرزوی جوانان امروز است

خبرگزاری رسا ـ حاج حسین یکتا با بیان این‌که مدافعان حرم، مجاهد مهاجر هستند و به نیابت از تمام شیعیان در سوریه و عراق می­جنگند و خداوند متعال به آنها عزت داده است، گفت: جهاد و شهادت آرزوی جوانان امروز است.
حاج حسين يکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاج حسین یکتا، رییس قرارگاه خاتم الاوصیاء عصر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، محمد ابراهیمی در قم پس از بیان دلاورمردی های مدافعان حرم خاطرنشان کرد: چندی پیش حاج مهدی سلحشور که چند روزی در مناطق عملیاتی در سوریه حضور داشت، می­گفت که یک شب در جمع مدافعان حرم حضرت زینب(س) روضه­خوانی کردم و فردای آن روز شانزده نفر از مدافعان حرم به درجه رفیع شهادت رسیدند.

 

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: امروز که باب شهادت به روی رزمندگان دفاع مقدس بسته شده است، باب شهادت دیگری بر روی مدافعان حرم در عراق و سوریه باز شده است؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند جهاد، اوقات فراغت امت من است.

 

وی با بیان این‌که جهاد و شهادت آرزوی جوانان امروز است، تصریح کرد: هر کسی برای خدا رفت و کاری کرد، خدا برایش کاری می­کند؛ نقل می­کنند شهید توسلی، فرمانده تیپ فاطمیون قبل از رفتن به جبهه­های جنگ در سوریه می­گفت که من برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شرط نمی­گذارم و هر کسی که می­آید، بیاید و برویم؛ دوست او می­گفت روز اول با 30 نفر رفتیم، بعد تعدادمان بیشتر شد و الآن لشکری تشکیل شده است.

 

رییس قرارگاه خاتم الاوصیاء گفت: خون شهدا هدر نمی رود؛ با خونی که در شامات و عراق ریخته می­شود، تقدیرهایی دارد رقم می­خورد؛ آن موقعی که جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود، چه کسی باور می­کرد که روزی بیاید و با پای پیاده، مسیر نجف تا کربلا را برویم و در بین­الحرمین قدم بزنیم؟

 

یکتا، با بیان این­که نام و راه امام و شهدا در دنیا در حال درخشیدن است یادآور شد: خون شهدای مدافع حرم از بین نخواهد رفت؛ امام خمینی(ره) فرمودند که این تربیت پاک شهیدان تا قیامت دارالشفا است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن جنگی که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه دنیا جنگیدیم، یک قطره خون شهیدان از بین نرفت؛ نقل شده است که امام زمان(عج) در تشییع علما و شهدا شرکت می‌کنند و زمان تشییع وقت استجابت دعا است.

 

رییس قرارگاه خاتم الاوصیاء اظهار داشت: باید به خانواده­های شهدا رسیدگی شود و نباید به آنها سخت بگذرد؛ این مدافعان حرم، مجاهد مهاجر هستند و به نیابت از تمام شیعیان در سوریه و عراق می‌جنگند و خداوند متعال به آنها عزت داده است./822/پ202/ی

ارسال نظرات