۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۳۸۳
استاد حوزه:

امر به معروف راهنمایی از روی علاقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه امر به معروف و نهی از منکر را دخالت در امور دیگران ندانست و گفت: خواهران و برادران ایمانی شیعه کسانی هستند که به فکر هدایت و رشد یکدیگر بوده و در این مسیر امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه شامگاه پنج‌شنبه در جلسه سخنرانی با عنوان خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: شیعیان اهل‌بیت(ع) از یک اصل و ریشه بوده و مانند یک خانواده خیرخواه یکدیگر هستند.

 

وی افزود: خیرخواهی یعنی انسان آنچه از خیر، خوبی و خوشبختی را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد، شیعه و مسلمان واقعی کسی است که آنچه را که برای عزیزترین کس خود می‌خواهد برای خواهر یا برادر مسلمان خود نیز بخواهد.

 

استاد حوزه با اشاره به فرمایشی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که در لحظه خیرخواهی را رها نکنید، عنوان کرد: در اسلام کلمه «به من چه» و «به من مربوط نیست» وجود ندارد کسی که چنین تفکری دارد خداوند او را نپذیرفته و به شیطان واگذار می‌کند حتی شیطان نیز او را به حال خود وامی‌گذارد.

 

شجاعی افزود: وظیفه ما است که نسبت به خواهر و برادر دینی خود خیرخواه بوده و حتی در غیاب آنها مانند نزدیک‌ترین کسان خود به حقوق آنها توجه داشته باشیم.

 

وی گفت: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) فرمودند: برادر حقیقی تو کسی است که با او پیوند آسمانی داری و این پیوند از پیوند زمینی و حیوانی مهم‌تر است؛ ما با برادران و خواهران دینی خود پیوند و ارتباط آسمانی و الهی داریم و حقوق این پیوند در این است که مراقب یکدیگر باشیم.

 

استاد حوزه افزود: قرآن می‌فرماید چه شده شما را که در راه خدا، مستضعفان و مردان، زنان و کودکانی که مظلوم هستند جهاد نمی‌کنید و حق خود و آنها را نمی‌توانید بگیرد.

 

 شجاعی با اشاره به این‌که اگر امام عصر(عج) تا به حال در غیبت بوده به دلیل کوتاهی شیعیان بوده است، ابراز کرد: خواهران و برادران ایمانی شیعه کسانی هستند که به فکر هدایت و رشد یکدیگر بوده و در این مسیر امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند این عمل به معنای فضولی نیست بلکه راهنمایی از روی علاقه است.

 

وی افزود: ارزش امر به معروف و نهی از منکر در برابر جهاد فی‌سبیل‌الله قرار دارد، پیامبر(ص) می‌فرمایند: مؤمنان خواهر و برادر آسمانی یکدیگر هستند و از این جهت  مسئولیت داشته باید کمک کنند تا دیگران نیز بهشتی شوند./807/پ202/ی

ارسال نظرات