۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۷۶۴۷۱
امام جمعه زابل:

مسؤولان تنگه احد ایران اسلامی را دریابند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زابل خطاب به رییس جمهور و دولتمردان گفت: ما نمی‌گوییم به سیستان، ویژه نگاه کنید بلکه خواهش می‌کنیم سیستان را ببینید دردهای مردم سیستان را فریاد زدیم اما ظاهرا قدرت سامعه مسؤولان امواج دردها را دریافت نمی کند.
حجت الاسلام کيخا امام جمعه زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه رسمی در جمهوری اسلامی ایران گفت: نماز جمعه به تعبیر بزرگان ما یکی از مهم ترین عوامل حفظ ایمان و روحیه در مردم است نماز عبادی سیاسی جمعه باعث اتحاد و همدلی و یاری اسلام و استحکام صفوف مسلمین است.

 

وی در ادامه با اشاره به شنبه سوم مرداد سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع گفت: تخریب بارگاه ائمه بقیع توسط گروه گمراه و نادان وهابیت صورت گرفت که این گروه همواره لکه ننگی برای جهان اسلام بوده است و امروزه به شکل وحشی تری تحت عنوان "داعش" بروز کرده است این گروه مزدور و آلت دست صهیونیست‌ها و استکبار جهانی مخصوصا آمریکای جنایتکار است.

 

خطیب نماز جمعه زابل در ادامه به ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اشاره و بیان کرد: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد توجه داشته باشیم که تحصیل فرزندان ما می بایست هدفمند باشد و صرفا به دنبال گرفتن مدرک نباشیم به کارهای تولیدی روبیاوریم مسؤولان نیز حمایت لازم و واقعی را از کارآفرینان داشته باشند.

 

حجت الاسلام کیخا در ادامه سخنانش خطاب به رییس جمهور و دولتمردان عنوان کرد: ما نمی‌گوییم به سیستان، ویژه نگاه کنید بلکه خواهش می‌کنیم سیستان را ببینید دردهای مردم سیستان را فریاد زدیم اما ظاهرا قدرت سامعه مسؤولان امواج دردها را دریافت نمی کند!

 

وی افزود: بیش از یک سال است که بنده در این جایگاه شاهد فریاد بلند مردم دارالولایه سیستان در رابطه با منطقه آزاد تجاری شدن سیستان هستم بعد از این همه مدت حضرات در کارگروه مناطق آزاد، این امر را تأیید کردند اما تصویب نهایی در هیأت دولت دیده نشد حتی هنوز به مجلس هم نرفته است رییس جمهور محترم و دولتمردان پاسخ دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: سالهاست که احیای تالاب هامون را که ثبت جهانی شده فریاد زدیم اما در این مدت چه بودجه در خور شأنی به این تالاب اختصاص یافت؟! برای احیای دریاچه ارومیه 1900 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده؛ در حالی که هامون فقط یک تالاب و اکوسیستم نیست بلکه رمز حیات و اشتغال هزاران صیاد و کشاورز و دامدار است چرا این همه تفاوت در نگاه وجود دارد؟ ما منتظر جواب مسؤول بزرگوار محیط زیست هستیم.

 

خطیب نماز جمعه زابل تصریح کرد: در این وضعیت خاص و بحرانی سیستان، شاهد انتقال آب زابل به زاهدان هستیم اولا در رابطه با آبی که تاکنون از زابل به زاهدان منتقل می شده است بایستی سازمان آب زاهدان درصدی از فروش آن را به شهرستان های سیستان جهت توسعه و عمران پرداخت کند. ثانیا طرح لوله دوم می بایست هرچه سریعتر متوقف شود.

 

حجت الاسلام کیخا در ادامه در رابطه با صنعت گردشگری در سیستان تأکید کرد: در مورد میراث فرهنگی و صنعت گردشگری که می تواند منطقه را متحول کند، در مورد آثار باستانی و پتانسیل شهرسوخته، این "عسلویه فرهنگی جنوب شرق ایران اسلامی" طرحی ندیدیم ما منتظر عملیاتی شدن طرح ها و نظرات هستیم.

 

وی در ادامه در رابطه با کارخانه سیمان سیستان گفت: در مورد کارخانه سیمان سیستان سؤال داشتیم، چه کسی جوابگو است؟ کارخانه سیمانی که باید برای رفع مشکلات اشتغال در سیستان تأسیس می شد، چقدر از مشکلات اشتغال این مردم را حل کرده است؟ مردمی که برای امرار معاش، رنج دوری از خانواده و سفر به شهرهای دور را متحمل می شوند. چرا نباید از این امکانات استفاده کنند؟ چرا نباید عوارض این کارخانه به سیستان پرداخت شود؟

 

خطیب نماز جمعه زابل یادآور شد: در رابطه با مرز الحمدلله حرکت خوبی انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد ما خواستاریم که این حرکت توسعه پیدا کند تا تبادل کالا با کشور همسایه برای مردم تسهیل شود در مورد پاس مرزی قول هایی را برخی مسؤولین دادند ولی خبری نشد کارت های مرزنشینی می تواند برای این مردم دلگرم کننده باشد مسؤولان تنگه احد ایران اسلامی را دریابند.

 

وی در ادامه در رابطه با وضعیت سیستان اظهار داشت: در استان‌هایی مانند تهران و البرز و خوزستان که در بعضی از روزها یک لحظه شبیه روزهای طوفانی سیستان می شود و رسانه ها غوغا می کنند، چرا لنز دوربین ها وظیفه خودشان را انجام نمی دهند؟ چرا صدا و سیمای استان غوغا نمی کند؟

 

امام جمعه زابل از رییس جمهور و دولتمردان خواست تا با خانواده‌شان یک هفته به سیستان بیایند و دردهای این مردم را از نزدیک مشاهده کنند و ببینند که جگرگوشه های این مردم چه هوایی تنفس می کنند و این هوا وارد سینه هایشان می شود.

 

حجت الاسلام کیخا اشاره کرد: وضعیت بازار سیستان و تخفیف های مالیاتی را بررسی کنید چرا این تخفیف مالیاتی اعمال نشده است؟ چرا در استان ما که به "سی ان جی" مجهز نیست قیمت بنزین مانند استانهای دیگری ست که سی ان جی دارند؟

 

امام نمازجمعه زابل در پایان خواستار تسریع در به پایان رساندن آزادراه زابل به زاهدان شد و گفت: این آزادراه می تواند رفت و آمد را به منطقه سیستان تسهیل دهد./831/پ201/ی

ارسال نظرات