۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۰۱۴
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر:

ستادهای نماز جمعه مردمی ترین نهاد کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: ستادهای نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد کشور هستند که خود مردم در آن به نمازگزاران ارائه خدمات می‌دهند و به هیچ وجه حقوقی در مقابل این کار انتظار ندارند.
بهمياري

حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره پروژه نیمه تمام مصلای جدید این شهر با نام مصلای امام خامنه ای به بررسی علل تأخیر در ساخت این پروژه مهم پرداخت و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در برگزاری نمازجمعه بر محور معنویت در جامعه گفت: ستادهای نماز جمعه مردمی‌ترین نهاد کشور هستند که خود مردم در آن به نمازگزاران ارائه خدمات می‌دهند و به هیچ وجه حقوقی در مقابل این کار انتظار ندارند.

 

تعداد 5 مصلی مختص ستاد اقامه نماز جمعه استان
وی با اشاره به تعداد ائمه جمعه و مصلاهای استان، گفت: استان بوشهر دارای 24 امام جمعه دائم و تعداد 5 مصلی است فقط اختصاص به ستاد اقامه نمازجمعه استان دارد، عنوان کرد.

 

بهمنیاری بیان کرد: اعتبارات مصلاهای نماز جمعه استان بوشهر مبلغی بالای 30 میلیارد برآورد شده است که به علت کمبود بودجه ملی و استانی در مرحله خرید زمین و یا زیرساخت‌های اولیه باقی مانده است.

 

وی با بیان این‌که جابجایی مصلای بوشهر به مصلای جدید در آینده هیچ ربطی به مالکیت زمین ندارد و فقط به علت کمبود جا برای مراسم های ویژه اعیاد و مناسبت های مذهبی در شب های قدر، نماز عید فطر و ... است، گفت: نیاز بود که یک نقشه فرهنگی برای مصلای جدید بوشهر طراحی و در نظر گرفته شود.

 

مصلای امام خامنه ای بوشهر نیازمند تزریق اعتبار
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر ابراز داشت: در نقشه مصلای جدید، همه مکان ها در آن تعبیه شده و حتی ساختمان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که متعلق به حوزه علمیه است، در مصلای جدید در نظر گرفته شده است؛ اکنون مصلای جدید بوشهر بعد از تکمیل زیرساخت های آن با کمبود اعتبار فقط در محدوده مکان و زیرساخت های آن باقی مانده است./833/
ت303/ح

ارسال نظرات