۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۷۷۰۲۲

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ اجرای پروژه مصلی شهرستان آران و بیدگل را در اولویت برنامه های ستاد نماز جمعه این شهرستان، راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال در شهرهای تابعه کاشان و چاپ کتاب نیلوفران آبی با یاد شهدای غواص در کاشان برخی از اخبار فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی برزکی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران، اجرای پروژه مصلی شهرستان آران و بیدگل را در اولویت برنامه های ستاد نماز جمعه این شهرستان اعلام کرد و گفت: احداث مصلی شهرستان آران و بیدگل یکی از پروژه های ضروری این شهرستان است.

 

وی با اشاره به این که پروژه 11 هکتاری مصلی نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل بین جاده قدیم و جدید شهرستان آران وبیدگل به شهرستان کاشان احداث می شود یاد آورشد:  حوزه علمیه، فضای ورزشی و آموزشی و تفریحی، آمفی تئاتر، کتابخانه و مرکز رایانه از جمله قسمت‌های مختلف مصلی بزرگ آران و بیدگل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، تقویت وضعیت علمی و آموزشی شهرستان آران و بیدگل، ایجاد هماهنگی بیشتر بین نهادهای آموزشی و علمی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های علوم انسانی و تأسیس دانشگاه فرهنگ و هنر را از جمله برنامه‌های آینده ستاد نماز جمعه آران و بیدگل اعلام کرد.

 

راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال در شهرهای تابعه کاشان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از راه اندازی چند خانه فرهنگ دیجیتال در شهرهای تابعه شهرستان کاشان خبر داد و گفت: در حال حاضر راه اندازی این خانه ها در حال بررسی و انجام مطالعات است.

 

جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان  با تاکید بر اینکه مبارزه با تهاجم فرهنگی یکی از اهداف خانه های فرهنگ دیجیتال است گفت: فعالیت  جوانان عصر حاضر در فضای مجازی، الکترونیکی و ابزار پیشرفته و هوشمند است، لذا فراهم کردن زمینه های استفاده خوب و درست با محوریت کانون ها از طریق مسجد یکی از راه کارهای کنترل و نظارت بر حضور آنها در این فضا و استفاده از برنامه های آن است.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را سنگرهای مقابله با تهاجم فرهنگی و فضایی برای تربیتی و پرورش روحیه دینی مذهبی جوانان دانست و گفت: مساجد از صدر اسلام تا کنون با کاربری های متنوع در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به عنوان پایگاه های مستحکم عبادی در تقویت باورهای دینی و عقاید مذهبی مردم مطرح بوده است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان یاد آورشد: خانه و مسجد در هدایتگری و  پرورش روحی و اخلاقی افراد جامعه به ویژه نسل جوان تاثیر تربیتی مهمی  دارد.

 

کتاب نیلوفران آبی با یاد شهدای غواص در کاشان چاپ شد

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از چاپ کتاب نیلوفران آبی با یاد و نام شهدای غواص در این شهرستان خبر داد.

 

مهدی نادعلی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: این کتابچه اثر طبع حجت الاسلام ماشاالله صدیقی رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و کارشناس مذهبی در 13صفحه تمام رنگی با موضوع 175 شهید غواص 175 بیت شعر سروده شده است.

 

وی ماندگاری یک اثر مذهبی توسط کارشناسان مذهبی، یادگاری و یادبودی از شهدایی که نام آنها در تاریخ جاودانه خواهد ماند و معرفی شهدایی که با نام آنها روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت را نشان می دهند از جمله اهداف چاپ این کتاب عنوان کرد.

 

رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز، با اشاره به اینکه 175 بیت شعر به یاد 175 شهید غواص سروده شده است افزود: سرودن این ابیات در 3 روز متوالی انجام شده است.

 

حجت الاسلام ماشاالله صدیقی، از چاپ 10 کتاب و همچنین دو کتاب در حال چاپ خبر داد و کربلا و تقابل اندیشه ها، ماه وصال، مجموعه شعر صلای عشق، نسیم عرفان و ترکیب بند اردهال را از جمله کتاب های چاپ شده برشمرد.

 

شاعر کتاب نیلوفران آبی گفت: سرودن این ابیات با غزل دست های بسته  شروع شد و تشویق در 175 بیتی که با موضوعات اندیشه های حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، سیاسی روز، بسیجیان و عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی به اتمام رسید.

 

شایان ذکر است، کتاب نیلوفران آبی اثر حجت الاسلام ماشاالله صدیقی به یاد 175 شهید غواص با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در تیراژ یکهزار نسخه به چاپ می رسد./1307/پ203/ح

ارسال نظرات