۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۰۳۱
امام جمعه بابل:

نماز جمعه مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، نماز جمعه را مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه توانست زمینه الفت و وحدت را میان مسلمین و ارتباط بیش از گذشته مؤمنین با اسلام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب فراهم کند و بسیاری از برکاتی که ما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم به وسیله نماز جمعه صورت گرفته است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام و مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت سالروز نماز جمعه گفت: پنجم مرداد ماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در تهران بعد از انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی(ره) فرصتی ارزشمند برای تقدیر از همه خدمتگذاران نهاد نمازجمعه در سراسرکشور است.

 

وی با تاکید بر بازنگری در ارتباط بین نمازجمعه و مردم افزود: پنجم مرداد موقعیت ارزشمندی است که ارتباط متقابلی بین نماز جمعه و مردم مورد بررسی قرار گیرد تا توجه مردم نسبت به نماز جمعه و هم کارکرد و ظرفیت نماز جمعه از ابتدا تا به امروز مورد بررسی قرار گیرد.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با بیان این که در نماز جمعه یاد خدای متعال زنده می شود، تصریح کرد: نماز جمعه غبارهایی که در یک هفته بر روی جان های مؤمنان می نشیند را شست و شو می دهد و تذکر به تقوا را در وجود آنها زنده می کند.

 

وی ادامه داد: تأمل در کارکرد نماز جمعه از ابتدای اسلام از نخستین روزهای حضور پیامبر(ص) در مدینه شکل گرفت تا به امروز نشان می دهد که خدای متعال با توجه به برکات نماز جمعه آن را تدبیر فرموده است.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید براین نکته که نماز جمعه شکوه و عزت مسلمین را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از هشتصد تریبون نماز جمعه مشغول به اقامه نماز جمعه هستند و اگر این حضور گسترده به یکدیگر بپیوندند جمع عظیمی از مؤمنان را در یک روز از هفته نشان می دهد که وفادار به اسلام و نظام اسلامی و بهره مند از این نماز جمعه هستند.

 

وی با  اشاره به یکی از کارکردهای اجتماعی نماز جمعه اظهار داشت: نمازجمعه از ابتدای اسلام تا به امروز و به ویژه از ابتدای انقلاب اسلامی برکات و کارکرد بسیار و خدمت عظیمی و بزرگی به این کشور ارائه داده است و گرد و غبارهایی که عناصر مفسد جامعه بوجود آوردند را زدوده است.

 

امام جمعه بابل، نماز جمعه را مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: نمازجمعه توانست زمینه الفت و وحدت را میان مسلمین و ارتباط بیش از گذشته مؤمنان با اسلام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب فراهم کند و بسیاری از برکاتی که ما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم به وسیله نماز جمعه صورت گرفته است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه، قدرشناسی و لزوم توجه به نمازجمعه را از سوی مسؤولان متذکر شد و اظهار داشت: مسؤولان نظام اسلامی باید نسبت به نماز جمعه توجه جدی تری نشان بدهند و به ظرفیت، کارکرد و اهتمامی که در این زمینه می ورزند توجه بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه بابل با اشاره به این که نام این که دارالمؤمنین نام شایسته ای برای شهرستان است تصریح کرد: مردم شهرستان بابل در آغاز انقلاب سهم بزرگی را در انقلاب در استان ایفا کردند و نخستین نماز جمعه استان را به امامت مرحوم آیت الله هادی روحانی(ره) به فرمان امام راحل در این شهر برقرار شد و از همان ابتدا تا به امروز حضور گسترده مردم را در این نماز شاهد هستیم.

 

وی ادامه داد: خدمت گزاران نماز جمعه باید خود قدردان این نهاد ارزشمند و شاکر نسبت به این نعمت الهی باشند و زمینه هر چه بیشتر حضور مردم در این همایش بزرگ سیاسی الهی هفتگی جهان اسلام را فراهم کنند./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات