۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۷۷۵۷۵

سال تحصیلی جامعه‌المصطفی العالمیه تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی 94-95 مرکز علوم اسلامی جامعه المصطفی العالمیه تبریز وابسته به حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی آغاز شد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز علوم اسلامی جامعه المصطفی العالمیه تبریز اظهار داشت: حضور طلابی از ملیت‌های مختلف در این مرکز علوم اسلامی فرصتی بسیار مغتنم برای نقش فراملی حوزه علمیه آذربایجان است.

 


وی با بیان این‌که علاقه به فراگیری علوم و معارف اسلامی از سوی طلاب منطقه قفقاز و آسیای میانه چشمگیر و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: با توسعه این مرکز علوم دینی در تبریز شاهد جذب طلاب بیشتری از کشورهای هموار خواهیم بود.

 


امام جمعه جلفا در بخش دیگری از سخنان خود قدرشناسی از نعمت‌های الهی را واجب و تکلیفی بر عهده همگان دانست و گفت: اگر امروز اسلام ناب محمدی(ص) مقابل دنیای کفر ایستاده و غرب از خاموشی موج بیداری اسلامی عاجز مانده است، همه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

 


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک شبه اتفاق نیفتاده است، افزود: مجاهدت علما و حوزه های علمیه به ویژه حضرت امام خمینی برای به ثمر رسیدن نهضت حسینی ملت ایران بر کسی پوشیده نیست، امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای آیینه تمام نمای امام راحل هستند.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قدرشناسی از نعمت ولایت فقیه ضرورتی مهم بر عهده همه است، تصریح کرد: قدرشناسی از ولایت تنها با پیروی از رهنمودهای ایشان محقق می شود، امروز جامعه نیازمند بصیرت ولایی برای مقابله با توطئه ها و فتنه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان نظام است.

 


وی با تأکید بر این‌که علما بصیرت‌افزا هستند و بایستی به دنبال جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی جامعه باشند، گفت: باید با باور قلبی و اعتقادی راسخ در جهت تبلیغ دین مبین اسلام گام بردارید، اگر مشکلاتی در راه تبلیغ وجود دارد، باید دانست که این موانع همواره و در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

 


حجت الاسلام انتظاری کم‌بصیرتی و عدم شناخت امام را عامل ابتلا به برخی مشکلات دانست و خطاب به طلاب خارجی مرکز علوم اسلامی جامعه المصطفی العالمیه تبریز خاطرنشان کرد: سعی کنید ابتدا خود مجهز به سلاح تقوا و علم شوید، سپس در جامعه و کشور خود نسبت به ترویج معارف الهی گام بردارید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات