۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۷۷۹۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تریبون های نماز جمعه از مؤثرترین پایگاه های پیشگیری از جرائم اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: منابر مساجد و تریبون های نماز جمعه یکی از پایگاه های مؤثر و مورد اعتماد برای پیشگیری از جرائم اجتماعی هستند.
حجت الاسلام يعقوبي - گردهمايي ائمه جمعه و مسؤولان قضايي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و مسؤولان قضایی استان که با هدف بررسی راهکارهای فرهنگی در حوزه پیشگری از جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد، نقش ائمه جمعه و جماعات را در این راستا بسیار مهم ارزیابی کرد.

 

وی افزود: یقینا تریبون های نماز جمعه در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم نقش بی بدیلی دارند و ائمه جمعه نیز هر هفته با موعظه، تبیین، تعلیم و هشدارها و هدایت هایی که دارند مردم را به سمت تقوا و دوری از گناهان دعوت می کنند که نتیجه آن کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: منابر مساجد و تریبون های نماز جمعه از جمله پایگاه های خوب، مؤثر، محکم و مورد اعتمادی به شمار می روند که می توانند از جرائم اجتماعی پیشگیری کرده و ائمه جمعه و جماعات نیز وظیفه دارند با استفاده از این تریبون ها و منابر راهکارهای درمان و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که پیشگیری فرهنگی بهترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: امید می رود این نشست که آغازی برای تعامل و همکاری منسجم، مستمر و برنامه ریزی شده بین دستگاه قضایی و ائمه جمعه استان است، منجر به کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و کاهش جرائم در استان و کشور باشد.

 

وی اضافه کرد: در قالب این طرح دستگاه قضایی اطلاعات و اولویت های حقوقی و قضایی که در هر استان و یا شهرستانی وجود دارد را به ائمه جمعه منتقل کرده و آنها نیز این مسائل را در خطبه های نماز جمعه به مردم منتقل می کنند.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: یقینا با توجه به مقبولیت و شأن ائمه جمعه در بین مردم، بیان این اطلاعات و انتقال آنها به مردم از سوی ائمه جمعه، راحت تر مورد پذیرش و اجرا قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان نیز در این نشست با اشاره به نقش ائمه جمعه در نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی راحت تر و کم هزینه تر بوده و به همین دلیل نیز می بایست همه بخش ها و مسؤولان در این راستا با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند.

 

وی با اشاره به تهدیدهایی نظیر اعتیاد، طلاق، مشکلات خانوادگی، اشاعه فساد اخلاقی و غیره در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: در حالی که این موارد جامعه اسلامی را به شدت تهدید می کنند، یکی از پایگاه های مؤثر در برابر این تهدیدات، تریبون های نماز جمعه هستند به همین دلیل نیز می بایست از ظرفیت این تریبون ها در راستای پیشگیری از آسیب ها و جرائم اجتماعی به صورت تمام و کمال استفاده شود.

 

حجت الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی نیز در ابتدای این نشست، هدف از برگزاری آن را بررسی معضلات اجتماعی موجود در استان دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری و تداوم نشست های مشترک ائمه جمعه و مسؤولان دستگاه قضایی استان، گام های عملی در راستای فرهنگ سازی و اعتلای جامعه و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی برداشته شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات