۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۰۸۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا:

ترویج عقاید غلط مذهبی زمینه حذف شعائر دینی از اجتماع را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا شهادت‌طلبی را یکی از بارزترین ویژگی‌های روحی مورد تأکید در آموزه‌های دینی دانست و گفت: شهادت طلبی به معنای آمادگی فرد برای دفاع از معارف الهی و کلام حق تا پای جان است و از این جهت وجود این روحیه در بین مسلمانان بقاء تعالیم دینی را تضمین می کند.
ترویج عقاید غلط مذهبی زمینه حذف شعائر دینی از اجتماع را فراهم می‌کند

حجت الاسلام یحیی رهایی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مرگ‌اندیشی را مانع ارتکاب گناه و ترویج فحشا در جامعه دانست و تصریح کرد: تفکر در آینده و عقوبت کارها سبب کاهش ضریب خطا و اشتباه انسان شده و با ادامه روند آن حتی فکر گناه و فساد نیز از افراد دور می‌شود.

 

وی در ادامه شهادت طلبی را عالی ترین نمونه فرهنگ مرگ‌اندیشی در اسلام و ضامن حفظ معارف دینی در طول تاریخ دانست و افزود: دفاع از احکام شریعت در انحاء و شیوه های مختلفی امکان پذیر است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی مختلف متفاوت و متغییر خواهد بود و شهادت طلبی نیز یکی از شیوه های آن است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگان آزاد اسلامی شهرضا ضعف ایمان و عقاید مذهبی را سبب دوری برخی از اصحاب و یاران پیامبر(ص) و ائمه طاهریان(ع) از پیرامون ایشان دانست، اظهار کرد: ایمان بدون ولایت و رهبری در اسلام بی معنا و بی مفهوم است و دوری از ولایت پیامبر(ص) و امامان معصوم(ص) ناشی از بی ایمانی و دلبستگی به دنیا است.

 

حجت‌الاسلام رهایی تأکید کرد: عقیده به ولایت فقیه در نتیجه عقیده افراد به تمامی احکام و مبانی شریعت مقدس اسلام است، زیرا ولایت فقیه دنباله ولایت و رسالت انبیاء الهی است.

 

وی ترویج عقاید غلط مذهبی را از علل زمینه ساز حذف دین از اجتماع برشمرد و تصریح کرد: اصلاح عقاید دینی با عرضه آنها بر علما و مراجع دانشمند و آگاه به ظرایف دین مبین اسلام سبب تقویت ایمان و در نتیجه کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد./939/ت302/ح

ارسال نظرات