۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۰۸۶
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

مازندران میزبان 30 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) 13 شهر استان میزبان سی شهید غواص و خط شکن است.
يادواره شهداي غواص

سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) 13 شهر استان میزبان سی شهید غواص و خط شکن است.

 

وی با بیان این که از این تعداد شهدا،22 شهید گمنام بوده، و هشت شهید شناسایی شده‌اند، افزود: شهدای غواص به مدت چهار روز در شش محور مورد استقبال مردم مازندران قرار می‌گیرند.

 

سردار ملکی با اشاره به این که از تاریخ 15 تا 18 مرداد تمام شهرهای مازندران میزبان این شهدا خواهند بود، ادامه داد:مراسم شب وداع با سی شهید غواص و خط شکن شب دوشنبه 19 مرداد همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور 20 هزار نفر از عاشقان و رهپویان راه شهدا در باغ‌موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: مراسم تشییع شهدا از ساعت نه صبح روز سه‌شنبه 20 مرداد از میدان شهدا تا حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار خواهد شد.

 

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دو شهید گمنام غواص و خط شکن در روز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه عاشقان کربلای ساری خاک‌سپاری خواهند شد.

 

وی افزود: بقیه شهدای گمنام از تاریخ 21 مرداد تا 25 مرداد قبل از دهه کرامت در شهرهای بهشهر، نکا، میاندرود، شیرگاه، پل سفید، ساری، گنج افروز بابل، محمودآباد، ایزدشهر، عباس‌آباد، فریدونکنار، چالوس و آمل تشییع و تدفین خواهند شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه این شهدا از لشکر 25 کربلا هستند، که در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیدند، گفت: همچنین در این ایام مراسم شب وداع با شهدا در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

 

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت مقام ارزنده و والای شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست که در این راستا باید کوشا باشیم.

 

وی با اشاره به این که ایران اسلامی معطر به عطر شهدا است، بیان داشت: در سراسر ایران اسلامی شهدای گرانقدری داریم که فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در نقاط مختلف کشور طنین انداز شده است.

 

سردار ملکی با بیان این که وظیفه داریم به همه دنیا ثابت کنیم که همواره مدیون خون های پاک شهدا هستیم، افزود: تلاش ما در این راستا است که هیچ گاه راه شهدا را بی رهرو نمی گذاریم.

 

وی با تاکید بر این که ادامه سیره و روش شهدای گرانقدر امری اساسی و مهم است، خاطرنشان کرد: شهدا همه هستی و دارایی خود را تقدیم کرده و مجاهدت و ایثارگری والایی از خود نشان دادند.

 

سردار ملکی ادامه داد: شهدا این کار را کردند تا در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و با جهاد در برابر زیاده خواهی های آنان قرار گیریم که امروز اگر راه شهدا به دست فراموشی سپرده شود دین خدا مهجور می ماند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات