۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۷۸۲۰۳
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم:

روحانیت در راستای حفظ وحدت و همدلی در جامعه گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: روحانیان باید با تشریح خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید آینده روشنی از نظام و دولت را برای مردم ترسیم کرده و روحیه امید را در جامعه زنده کنند و در راستای حفظ وحدت و همدلی در جامعه گام بردارند.
حجت الاسلام محمد همتيان معاون تهذيب حوزه علميه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمد همتیان امروز شنبه 10مرداد، در نخستین روز از دومین دوره میثاق طلبگی در محل حوزه علمیه المهدی(عج) اراک بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب به درستی شعار امسال را بر محوریت همزبانی دولت و ملت ترسیم کرده اند و روحانیان به عنوان یکی از کانون های مهم در حوزه فکری و معنوی مسوولیت سنگینی در قبال تحقق این شعار دارند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان داشت: طلاب و روحانیان نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و باید از این مقبولیت نهایت بهره را در همنوایی ارکان مختلف کشور در راستای سازندگی برد.

 

حجت الاسلام همتیان با بیان این که روحانیون باید در عمل و گفتار مروج همدلی و همزبانی باشند تصریح کرد: جامعه روحانیون به عنوان پرچمداران ارزشهای انقلاب باید در راستای وحدت و همدلی در جامعه گام بردارند.

 

لزوم ساده زیستی زندگی روحانیان

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بر لزوم ساده زیستی زندگی روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: یکى از امور مهم هم این است که روحانیون باید ساده زندگى کنند و به عنوان یک نماد و مظهر پسندیده در جامعه نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام همتیان با اشاره به این که روحانیون باید انقلاب را از آسیب‌ها و حوادث زمان حفظ کنند، عنوان کرد: انقلاب از روحانیت نشأت گرفته که در رأس آنها امام خمینی است.

 

روحانیان روحیه امید را در جامعه زنده کنند

معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: روحانیان باید با تشریح خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید آینده روشنی از نظام و دولت را برای مردم ترسیم کرده و روحیه امید را در جامعه زنده کنند.


حجت الاسلام همتیان اضافه کرد: دشمنان اسلام و ایران از هر ابزاری برای ایجاد فاصله بین جامعه روحانیان با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان استفاده می کنند و هوشیاری این قشر و بهره گیری از راهکارهای کارشناسی و اساسی برای خنثی کردن توطئه دشمنان ضروری است.


روحانیان نقش مهمی در آموزش مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه به عهده دارند

وی عنوان کرد: روحانیان نقش مهمی در آموزش مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه به عهده دارند و پربار کردن مفاهیم پایه آموزشی برمبنای فرامین دینی باید در دستور کار روحانیان قرار بگیرد.

 

 حجتالاسلام همتیان یادآور شد: جامعه روحانیان باید با بهره‌گیری از تعالیم دین مبین اسلام جامعه را به سمت وسوی معنویت هدایت کرده و در راستای تشریح سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه بیش از پیش تلاش کنند. /842/پ202/ح

ارسال نظرات