۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۷۱۹
مدیر تولید مؤسسه بوستان کتاب:

خبرنگاران چشمان بیدار و آگاه جامعه هستند

خبرگزاری رسا - مدیر تولید و جانشین رئیس موسسه بوستان کتاب در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار، آنان را چشمان بیدار و آگاه جامعه دانست که مردم را از رویدادها آگاه می سازند و به سوی دانایی و روشنایی سوق می دهند.
حجت الاسلام عبدالهادي اشرفي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام عبدالهادی اشرفی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: هفدهم مرداد هر سال، روز خبرنگار است. روزی که در آن، از قشری فرهیخته و پرتلاش و از حرفه ای مقدس بیشتر سخن می رود. همان قشری که با ذوق و سلیقه، با هنرمندی و با تلاش و از خود گذشتگی، رسالت روشنگری و آگاهی بخشی را در عرصه های گوناگون به اطلاع جامعه می رساند.

اینان در واقع، چشمان بیدار و آگاه جامعه اند که مردم را از رویدادها آگاه می سازند و به سوی دانایی و روشنایی سوق می دهند . در واقع یک جامعه سالم را مطبوعات و نوشته های سالم می سازد و مطبوعات سالم برای روشنگری فکری جامعه، نویسندگان و خبرنگاران بیدار و آگاه می خواهد.

از جمله عرصه های مهم فعالیت خبرنگاران، حوزه فرهنگ؛ به ویژه «کتاب» است که در آن ، حاصل زحمات دانشمندان و اهالی نشر را بازتاب می دهند. اگر این اطلاع رسانی نباشد بی شک، محصولات فرهنگی در حوزه بسیار محدودی ، محصور می شود و تلاتش اندیشوران و ناشران به ثمر نمی نشیند. برای نمونه نمایشگاه های زیادی که در طول سال در داخل و خارج از کشور برای ترویج «یار مهربان» برگزار می شود، انعکاس خوب آن و ثمر بخشی آن در جامعه مدیون اطلاع رسانی ها و تلاش های بی وقفه این عزیزان است.

از همین رو تلاش های خبرنگاران، قابل تقدیر است و در چنین روزی که به نام آنان ثبت شده است، کوشش های آنان را پاس می داریم و امید داریم که تعامل بیشتر میان خبرنگاران و ناشران ، عرصه فرهنگ و فرزانگی را پررونق تر سازد و جامعه را به سوی خوب زیستن هدایت کند./916/د102/ی

ارسال نظرات