۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۹۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ولی فقیه ضامن حفظ موازین اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ولی فقیه را ضامن حفظ تمامی موازین اسلامی در جامعه دانست و گفت: ولی فقیه اساسی ترین رکن جامعه اسلامی و حکومت بر مبنای دین است، از این جهت با توجه به دامنه اختیارات شرعی، ایشان به عنوان بهترین حافظ و ضامن حدود اسلامی مطرح است.
آيت الله نجفي شهرضا

آیت الله قدرت الله نجفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ولایت فقیه را دنباله ولایت پیامبران و ائمه طاهرین(ع) دانست و گفت: فقهای عادل همواره حافظ احکام و حدود شرع مقدس اسلام بوده‌اند و این موازین را از انحراف و تحریف حفظ کرده‌اند.

 

وی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و مبین احکام شرع مقدس اسلام دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه پذیرش این احکام و فرامین را در جامعه بشری ایجاد می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، ولی فقیه را ضامن حفظ تمامی موازین اسلامی در جامعه دانست و یادآور شد: ولی فقیه اساسی ترین رکن جامعه اسلامی و حکومت بر مبنای دین است، از این جهت با توجه به دامنه اختیارات شرعی ایشان به عنوان بهترین حافظ و ضامن حدود اسلامی مطرح است.

 

آیت الله نجفی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت طلبی و ایمان قلبی به آموزه های دینی را رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان و بسیجیان طلسم مرگ را شکستند و از آنجا که راه و مقصد و رهبر آنها بر حق بود، بدون هیچ ترسی بر لشکر دشمن حمله کردند و به پیروزی رسیدند.

 

وی تجهیز قوای نظامی و بازدارنده کشور را یکی از ضروری ترین نیازهای کشورداری از نظر تعالیم اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دولت و کشور اسلامی نمایانگر قدرت و صلابت اسلام در جهان است و توان نظامی و قدرت بازدارنده آن باید مانع تهاجم کشورها و یا گروه های سودجو و استکبارگر باشد.

 

جانباز حادثه هفت تیر، استعانت از بیگانگان را در تضاد با تعالیم اسلامی دانست و گفت: به فرد یا افرادی که چشم به دست بیگانگان دارند، هیچگونه امیدی نیست و مردم هم نباید منتظر خیری از سوی آنها باشند، زیرا تنها راه تعالی کشور و جامعه ما تبعیت محض از ولایت فقیه و تکیه بر توان داخلی است./939/ت302/ح

ارسال نظرات