۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۷۸۹۱۰
فردا صورت می گیرد؛

ورود پیکر مطهر 6 شهید گمنام به استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: فضای این استان شهید پرور، بار دیگر به عطر حضور شهدا معطر خواهد شد و پیکر پاک و مطهر 6 شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری، شنبه 17 مردادماه وارد این استان خواهند شد.
شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عباس عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با امام جمعه فارسان، از ورود پیکر مطهر 6 شهید گمنام به استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با روز خبرنگار خبر داد و اظهار داشت:‌ فضای استان شهید پرور چهارمحال و بختیاری بار دیگر به عطر حضور شهدا معطر خواهد شد و پیکر پاک و مطهر 6 شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری، شنبه 17 مردادماه وارد این استان خواهند شد.

 

وی افزود: پیکرهای پاک این شهدا پس از ورود به این استان مورد استقبال مردم شهیدپرور قرار گرفته و پس از آن در روز سه ‌شنبه، 20 مردادماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) در سه شهرستان این استان بر دوش مردم مؤمن و خداجو تشییع و به خاک سپرده می ‌شوند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به برنامه ‌ریزی صورت گرفته، پیکر مطهر دو تن از این شهدای گمنام در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن،‌ پیکر مطهر دو شهید در شهر گوجان از توابع شهرستان فارسان و پیکر مطهر دو شهید نیز در شهر دشتک از توابع شهرستان اردل به خاک سپرده خواهد شد تا این سه شهر در چهارمحال و بختیاری نیز به افتخار میزبانی از شهدای گمنام نائل شوند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: همزمان با ورود این شش شهید گمنام و پس از آن در طی چهار روز حضور این پیکرهای مطهر در این استان، برنامه ‌های مختلفی پیش بینی شده که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

 

عباسی افزود: شهدا که با فدا کردن جان خود،‌ به همه ما درس ایثار و آزادگی آموختند، در نزد پروردگار متعال از جایگاه رفیع و والایی برخوردار هستند و میزبانی از آنان افتخار بزرگی برای این استان به شمار می ‌رود.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ دفاع مقدس باید روز به روز پررنگ تر شود، افزود: دفاع مقدس پایه و اساس نظام، فرهنگ و اقتصاد است و باید سرلوحه و اولویت نخست در انجام برنامه ها و فعالیت ‌ها باشد.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس، زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ جهاد و فرهنگ عاشورایی را از تأکیدات امام راحل دانست و تصریح کرد: باید همه دستگاه ‌ها در این زمینه تلاش کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را مبنای کار خود قرار دهند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با دعوت مردم شهیدپرور این استان برای شرکت در مراسم ‌های استقبال، تشییع و تدفین و دیگر برنامه های پیش ‌بینی شده،‌ خاطرنشان کرد: بدون تردید حضور باشکوه و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور استان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان گمنام که عطر حضورشان بام ایران را معطر خواهد ساخت، میثاق مجددی با آرمان ‌های امام راحل، منویات رهبر معظم انقلاب و راه شهدای سرافراز انقلاب و جنگ تحمیلی است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات