۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۸۹۲۵
رییس دانشگاه مازندران:

جهاد علمی زمینه ساز پیشرفت و تعالی نظام را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مازندران به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کار جهادی اظهار داشت: کار جهادی موجب سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور می شود.
حجت الاسلام اصغري، رييس دانشگاه مازندران

حجت الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی، رییس دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به خدمات این نهاد اشاره کرد و گفت: نهاد با برکت جهاد دانشگاهی از زمان تشکیل تا کنون اثرات بسیار مثبتی را در فضای دانشگاه ها به خصوص در حوزه های علمی از خود برجای  گذاشته است.

 

وی به پرورش نخبگان علمی در این عرصه پرداخت و افزود: تلاش های علمی با تلاش های جهاد در نهاد جهاد دانشگاهی موجب پیشرفت کشور در عرصه های برجسته علمی به خصوص در حوزه هایی مانند نانو و سلول های بنیادین شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، یکی از علل پیشرفت کشور را حضور جهادی در فعالیت های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: حرکت جهادی موجب پیشرفت کشور شده که نمونه بارز آن را در جهاد دانشگاهی و در عرصه پ‍‍‍ژوهش و آموزش مشاهده می کنیم.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای کار جهادی اظهار داشت: کار جهادی موجب سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور می شود.

 

حجت الاسلام اصغری آقمشهدی با تقدیر از تلاش های انجام شده در جهاد دانشگاهی اذعان کرد: حفظ و تقویت نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در عرصه های فرهنگی مانند فعالیت های قرآنی و دینی می تواند کمک شایانی به هدایت فکری دانشجویان در مسیر درست دین مدارانه کنند.

 

وی به خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی در انقلاب به خصوص در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: رشد پژوهش بر اساس نیازهای روز و آتی کشور از تلاش های بزرگ جهاد دانشگاهی بود که موجب رشد و جهش علمی کشور شده است.

 

رییس دانشگاه مازندران به تلاش های انجام شده در جهاد دانشگاهی این دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: در دانشگاه مازندران شاهد فعالیت های خالصانه و گسترده همکاران جهاد دانشگاهی هستیم و بر این اساس فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در محیط علمی دانشگاه افزایش چشمگیری داشته و لازم است این حرکات در ادامه در تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی با عزمی بیشتر ادامه پیدا کند.

 

وی با تاکید بر این که جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهضت علمی به منظور ایجاد دانشگاه اسلامی تأسیس شد، تصریح کرد: اعتلای خودباروی و تحقق مطالبه امام راحل در رشد همگون در حوزه های مختلف با نگاه دینی حاکم بر حوزه های علمیه از اهداف عالیه تأسی جهاد دانشگاهی بود.

 

حجت الاسلام اصغری آقمشهدی توجه به آرمان های امام راحل را در حوزه های دانشگاهی مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امروز پس از گذشت 36 سال از عمر انقلاب اسلامی همچنان نیازمند روحیه جهادی در عرصه های علمی در کشور هستیم و به همین دلیل همواره باید از ایستایی و روزمرگی پرهیز کنیم./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات