۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۹۳۲
نماینده مردم بابل تأکید کرد؛

ضرورت رفع دغدغه های معیشتی خبرنگاران

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بابل با تاکید بر تلاش مجلس برای رفع مشکلات اصحاب رسانه های گفت: یک خبرنگار نباید دارای دغدغه های معیشیتی و مشکلاتی از این دست داشته باشد بلکه همه تلاش خود را برای انتقال درست و صحیح اطلاعات در جامعه به کار ببندد.
حجت الاسلام ناصري، نماينده بابل

جت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه نقشی به سزا در نشر اطلاعات و فرهنگ سازی در جامعه دارند و این حرفه نباید تنها به عنوان یک شغل دیده شود.

 

وی با بیان این که خبرنگاری از جمله مشاغل مهم اثر گذار در جامعه است، افزود: در دنیای امروز دقت و سرعت خبررسانی بسیار حائز اهمیت است و ما بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی باید جایگاهی متعالی تر در عرصه اطلاع رسانی در عرصه جهانی داشته باشد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی یکی از رسالت های رسانه ها را ارتباط دو سویه مردم با دولت و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران نباید تنها به عملکرد مسؤولان بپردازند بلکه خواسته های مردم و مشکلات آنها را به منظور اطلاع رسانی به مسؤولان مورد توجه جدی تر قرار دهند.

 

وی با تاکید بر این که رسانه باید با ترویج نقد سازنده در جامعه ظرفیت نقد پذیری را بالا ببرد، اظهار داشت: انتقاد از کمی و کاستی های جامعه و هدایت مسؤولان برای کار و تلاش بیشتر و خدمت رسانی صادقانه به مردم باید با نقدهای سازنده ی خبرنگاران و رسانه های گروهی همراه باشد.

 

حجت الاسلام ناصری دقت و سرعت در اطلاع رسانی را بسیار مهم قلمداد کرد و ادامه داد: در کنار  سرعت و دقت به عنوان دو مقوله مهم در اطلاع رسانی، اخلاق در رسانه نیز باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

وی نمایندگان مجلس را از حامیان رسانه ها و خبرنگاران عنوان و اذعان داشت: خبرنگاران و اصحاب جراید نمایندگان مجلس را در کنار خود بدانند زیرا مجلس پشتیبان دغدغه ها و نگرانی های اصحاب رسانه است.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، قدرشناسی از تلاش های رسانه ها و خبرنگاران را گامی برای آزادی بیان بر اساس قانون اساسی عنوان کرد و ادامه داد: مسؤولان ضمن تعامل سازنده با خبرنگاران از ظرفیت های کشور برای رشد و ارتقای خدمت رسانی  به مردم استفاده کنند و نباید شاهد برخی رفتارهای نادرست با اصحاب رسانه ها باشیم.

 

وی افزود: همه ما باید به این باور برسیم که خود را در مقابل سؤوالات و پیگیری های مستمر خبرنگاران پاسخگو بدانیم.

 

حجت الاسلام ناصری با تاکید بر تلاش مجلس برای رفع مشکلات اصحاب رسانه های گفت: یک خبرنگار نباید دارای دغدغه های معیشیتی و مشکلاتی از این دست داشته باشد بلکه همه تلاش خود را برای انتقال درست و صحیح اطلاعات در جامعه به کار ببندد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات