۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۸۹۵۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

خدمت صادقانه به مردم افتخاری برای مدیران در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، خدمت صادقانه به مردم را افتخاری بزرگ برای مدیران در جامعه اسلامی دانست.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مدیران شهر چمستان با بیان این که باید از فرصت های خدمت گذاری به مردم به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود، گفت: دستورات امام علی(ع) به مالک اشتر به عنوان رهنمودی اساسی و مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران باید برای رسیدگی به امور مردم اهتمام و تلاش خاصی داشته و در این راستا کوشا باشند، افزود: ماهیت زمامداری و مسؤولیت در دین مبین اسلام یک تکلیف الهی است.

 

وی با تاکید بر این که مسؤولیت به تنهایی ارزش و اعتباری ندارد، خاطرنشان کرد: این امر مهم هنگامی ارزشمند بوده که در مسیر اهداف الهی قرار گیرد که از مقامی والا و گرانقدر برخوردار است.


امام جمعه چمستان تصریح کرد: باید از سیره نورانی امام علی(ع) و اهل بیت معصومین(ع) در راستای حکومت داری بهره گیری کرده و مدیران کشور آن را در امور خود اجرایی کنند.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: در سیره اهل بیت معصومین(ع) بیان نشده است حکومت نباید برای تسلط بر امور دیگران و تحقق مطامع دنیایی باشد که باید به این امور مهم توجه و دقت خاصی صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام خمینی(ره) نیز همواره بر این اصل مهم و اساسی اشاره داشتند که مسؤولیت شرافت نمی آورد بلکه به عنوان یک تکلیف و امانتی الهی برای خدمت به مردم است.


وی با اشاره به این که مسؤولان در انجام امور و رسیدگی به مشکلات مردم از یکدیگر سبقت بگیرند، گفت: همواره باید به فکر مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان باشیم که در غیر این صورت مدیون مردمی خواهیم بود که از بهترین ها هستند.


امام جمعه چمستان با بیان این که خدمت به مردم یاری خداوند منان است، گفت: حضرت حق تضمین می کند هر کسی دین او را یاری کرده و به نصرت مردم بیاید خداوند متعال نیز یاریگر او بوده و هر کسی در این مسیر حرکت نکند خوار می شود.


حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که حضور گسترده مردمی عامل اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: مردم ما در همه جریان ها و صحنه های اصلی نظام اسلامی نقشی مهم و ویژه بر عهده داشته که همه انتخابات ها با حضور پرشور و گسترده مردمی صورت می گیرد.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی مردم هستند که خدمت به آنان به عنوان وظیفه ای شرعی و دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات