۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۰۹۴
امام جمعه قیدار:

خبرنگاران فارغ از وابستگی حزبی، به دنبال انجام وظیفه باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار گفت: خبرنگار باید فارغ از هرگونه وابستگی حزبی، تنها به دنبال انجام وظیفه سنگین و خطیر خود بوده و با فداکاری، گذشت، ایثار و بدون توجه به مادیات به فکر خدمت به مردم باشد.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فرا رسیدن 17 مرداد ماه گفت: 17 مرداد ماه، سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‏های ایرانی و شهید محمود صارمى، خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى در افغانستان به دست گروه طالبان است که این روز به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی همه جانبه و حضور خبرنگاران صادق در جامعه امروزی اظهار داشت: در عصر و روزگار ما که از آن به عصر اطلاعات و فناوری تعبیر می شود قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی یک نقشی حیاتی است.

 

این مقام مسؤول در ادامه خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان توصیف و تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند و کار پل نیز وصل کردن است نه قطع کردن و گشایش راهی تازه به سوی آبادانی و پیشرفت؛ از این رو خبرنگاران باید تا حد توان آیینه تمام نمای مردم بوده و با صداقت و بدون غرض ورزی این وظیفه مهم را انجام دهند.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به جملاتی در توصیف حرفه خبرنگاری تأکید کرد: خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان های بی صدا و مظلومی که زیر چکمه های ظالمان صدایشان به جایی نمی رسد، خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا همچنین خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خبرنگاری یعنی نقد منصفانه و نقد یعنی عیار سنجی، خبرنگاری یعنی بیان منصفانه ضعف‏ها و قوت‏ها، خبرنگاری یعنی اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در سایه تقوا، صداقت، عفاف و انصاف همچنین خبرنگاری یعنی پایبندی و رعایت اصول و ارزش های اسلام و انقلاب و سیاست های کلی و مصالح نظام.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار در پایان یکی از مشخصه های خبرنگاری را دوری از وابستگی های حزبی عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید فارغ از هرگونه وابستگی حزبی، تنها به دنبال انجام وظیفه سنگین و خطیر خود بوده و با فداکاری، گذشت، ایثار و بدون توجه به مادیات به فکر خدمت به مردم باشد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات