۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۲۲۸
آیت الله حیدری:

خبرنگار متعهد و مسؤول هیچ گاه اسیر طمع و ترس نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرنگار نباید برای اطلاع رسانی با قدرت های زورمند و زردار معامله کنند، گفت: خبرنگار شجاع کسی است که اسیر طمع و ترس نباشد و واقعیت ها را بدون معامله با قدرت ها و اصحاب پول باید اطلاع رسانی کند.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش خبرنگاران را در تعالی اخلاق و تحکیم همدلی مؤثر دانست و گفت: لازمه یک جامعه پیشرفته همه جانبه از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در جریان قرار گرفتن واقعیت ها و حقایق است.


وی افزود: در جریان قرار گرفتن واقعیت ها آگاهی و بصیرت انسان ها را در پی دارد، بدون آگاهی داشتن ممکن نیست که بصیرت کافی به وجود بیاید؛ نوعا انسان هایی که از واقعیت های پیرامون خود آگاهی ندارند در معرض انحراف و اشتباه قرار می گیرند.


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در زمینه ضرورت آگاهی از پیرامون اظهار داشت: حضرت می فرمایند کسی که نسبت به احوال زمانه خود آگاهی داشته باشد، مشکلات، متشابهات و شبهات به آن شخص هجوم نمی آورد و به راحتی می تواند راه حق را از راه باطل تشخیص دهد.


وی ادامه داد: تشخیص دادن راه حق از باطل در سایه اطلاع و آگاهی درست و دقیق از محیط پیرامونی است، وظیفه خبرنگار اطلاع رسانی دقیق، صحیح و منطبق با واقع است؛ اگر خبرنگاران متعهد و مسؤولی در جامعه باشند و اطلاعات دقیق و اخبار صحیح را اطلاع رسانی کنند به تعالی اخلاق و تقویت همدلی در کشور کمک می کنند.


آیت الله حیدری با بیان این که معمولا مردم بر اثر سوء تفاهم ها دچار کدورت و اختلاف و تفرقه می شوند، ابراز داشت: اگر حقایق درست و بدون کم و زیاد به مردم برسد جامعه کمتر دچار سوء تفاهم می شود، در نتیجه همدلی بین افراد حاکمیت پیدا می کند.


وی با اشاره به بایدها و نبایدهای خبرنگاری عنوان کرد: نخستین باید که خبرنگار لازم است به آن توجه کند این است که در نقل واقعیت ها امانت داری داشته باشد و دچار خیانت و کم و زیاد نشود، البته خبرنگار می تواند خبر را خلاصه کند اما در خلاصه کردن نباید روح مطلب را مورد تحریف قرار دهد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خبرنگار نباید برای اطلاع رسانی با قدرت های زورمند و زردار معامله کند، کسانی که متمول و متمکن هستند دوست دارند مطرح شوند و مسائل مربوط به آنها بزرگنمایی شود تا اشکال موجود در کار آن ها مورد توجه کسی قرار نگیرد.


وی اضافه کرد: در جایی که هم قدرت و هم پول وجود داشته باشد امکان دارد برخی خبرنگاران را بخرند، خبرنگار شجاع کسی است که اسیر طمع و ترس نباشد و واقعیت ها را بدون معامله با قدرت ها و اصحاب پول باید اطلاع رسانی کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات