۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۷۹۳۷۵
استاد حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی برای مقابله با جنگ نرم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در حال حاضر که با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی مواجه هستیم باید ترویج سبک زندگی اسلامی همچنین تشویق به اقامه نماز و ازدواج که مایه آرامش انسان‌ها است در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام هادی کاظم‌ پور ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین گفت: همانطور که در سال‌های نخست جنگ تحمیلی، کشور ما دارای امکاناتی متناسب با هجمه نظامی دشمن نبود؛ اینک نیز در جبهه جنگ نرم به لحاظ امکانات هنوز موازنه فرهنگی انجام نشده است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: برای این‌که بتوانیم عالم به زمان شده و قادر به رفع مشکلات و مقابله با هجوم فرهنگی دشمنان شویم؛ باید نسبت به هجمه سنگین و پیچیده فرهنگی دشمنان آگاه باشیم.

 

وی با اشاره به لزوم افزایش آگاهی خاطرنشان کرد: اطلاعات همه جانبه و افزایش اطلاعات و آگاهی سبب می‌شود که عکس العمل مناسبی در شرایط مختلف و در مواجهه با مشکلات داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کاظم‌پور با اشاره به توانایی نهادها و سازمان‌های مختلف در قزوین تصریح کرد: با وجود مجموعه‌های توانمند و پویا در قزوین، این نهادها همسو و هماهنگ با یکدیگر عمل نمی‌کنند.

 

استاد دانشگاه قزوین عنوان کرد: برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی باید همه ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی با اندیشه‌ای همسو، هم‌جهت و با برنامه‌ای هدفمند و جامع حرکت کنند.

 

این مسؤول تاکید کرد: با وجود نهادهای محتلف و مرتبط با مسایل فرهنگی، هماهنگی‌های لازم حاکم نیست که شایسته است نسبت به این قضایا هوشیارانه و آگاهانه عمل کرد.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: در حال حاضر که با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی مواجه هستیم باید ترویج سبک زندگی اسلامی همچنین تشویق به اقامه نماز و ازدواج که مایه آرامش انسان‌ها است در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد./848/پ203/ب4

ارسال نظرات