۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۷۹۵۴۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج دین مبین اسلام نیازمند بهره گیری از سیره نورانی امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که بهره گیری از سیره امام صادق(ع) می تواند در ترویج دین مبین اسلام نقشی اثربخش و والا داشته باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا از شیوه ها و روش این امام همام در راستای تعالی دین اسلام بهره‌مند شویم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: بهره گیری از سیره نورانی امام صادق(ع) راهشگای سعادت انسان است که باید در این راستا گام های خوبی برداریم.


وی با بیان این که امام صادق(ع) در مسیر نشر و توسعه علوم اسلامی حرکت های ارزشمندی صورت داده است، بیان داشت: این امام همام در ترویج مکتب تشیع نقشی ارزنده داشته و توانست آن را به بهترین نحو ممکن توسعه دهد.


امام جمعه آمل با اشاره به این که امام صادق(ع) برای نشر و ترویج دین مبین اسلام از شیوه ها و برنامه های گرانقدری استفاده می‌کرده است، افزود: این امام همام از فرصت های موجود به صورتی شایسته استفاده کرده و توانست شاگردان بزرگی را در مکتب خود تربیت کند.


وی تصریح کرد: بهره گیری از سیره امام صادق(ع) می تواند در ترویج دین مبین اسلام نقشی اثربخش و والا داشته باشد که باید تلاش کنیم تا از شیوه ها و روش این امام همام استفاده کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که امام صادق(ع) توانست علم، اخلاق و معنویت را به نحوی شایسته به شاگردان خود آموزش دهد، گفت: سخن و عمل این امام بزرگوار به گونه ای بود که حتی مورد پذیرش مخالفان قرار گرفت.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عظمت امروز دین مبین اسلام مرهون تلاش های ارزشمند و متعالی امام صادق(ع) است، بیان داشت: این امام همام گام های ارزشمند و اهتمام بسیاری از خود انجام داده که با علم و فرهنگ شاگردان بسیاری را تربیت کرده است.


امام جمعه آمل با اشاره به این که ترویج سیره نورانی امام صادق(ع) زندگی انسان را در مسیر نورانی قرار می دهد، افزود: تبیین سیره ارزشمند این امام همام می تواند نقشی اثربخش و گرانقدر داشته که باید نسل جوان و آحاد مردم با سیره علمی و عملی این امام همام آشنا شوند.


وی تصریح کرد: حوزه های علمیه می توانند نقشی مهم و والا در راستای ترویج مکتب و سیره امام صادق(ع) داشته و در مسیر ترویج دین مبین اسلام گام بردارند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که حوزه های علمیه در راستای بهره گیری و ترویج نهضت بزرگ علمی این امام بزرگوار حرکت کنند، گفت: حوزه های علمیه از ظرفیت ها و فرصت های خوبی برخوردار است که می توانند اقداماتی متعالی و اثربخش صورت دهند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا با توسل به سیره والای این بزرگواران زندگی خود را در محور تحقق سبک زندگی اسلامی قرار دهد./1314/ت302/ح

ارسال نظرات