۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۷۹۶۴۷
امام جمعه نجف‌آباد:

شاخص و میزان عدل و حقیقت شناخت امام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: طبق روایات ائمه به ویژه در عصر غیبت تأکید شده است که شاخص و میزان عدل و حق را گم نکنید که افضل اعمال انتظار امام است، یعنی امام‌شناس باشید که از جهاد در میدان جنگ افضل تر است که اگر رسول خدا را نشناسیم، وصی و امامان بعد از او را نمی شناسیم و اگر حجت و امام زمانم را نشناسیم، بی دین می‌میرم و لو شب و روز به عبادت مشغول باشیم.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد، امروز در آستانه شب شهادت امام صادق(ع) در مسجد جامع نجف‌آباد، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را میزان سنجش حق و باطل بیان کرد و گفت:‌ میزان شناخت حق و باطل اهل بیت(ع) هستند و به هر اندازه اعمال و عقایدمان علوی و فاطمی و مهدوی باشد، با اهل بیت(ع) و با حق همراه هستیم.

 

وی در ادامه افزود:‌ یکی از آسیب های دشمنان در طول تاریخ و در این زمان این بوده که تلاش می شود تا میزان های حق و عدل شکسته شود، یک بهم ریختگی فرهنگی ایجاد کنند، سخن از قرآن، عرفان، سخن از صراط مستقیم گفته شود، اما مصادیق آن در هم شکسته شود تا بتواند هر کسی طبق نظر و فهم برداشت و بر طبق هوی و هوس خودش دین و قرآن را معنی کند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: طبق روایات ائمه به ویژه در عصر غیبت تأکید شده است که شاخص و میزان عدل و حق را گم نکنید که افضل اعمال انتظار امام است، یعنی امامشناس باشید که از جهاد در میدان جنگ افضل تر است که اگر رسول خدا را نشناسیم، وصی و امامان بعد از او را نمی شناسیم و اگر حجت و امام زمانم را نشناسیم، بی دین می‌میرم و لو شب و روز به عبادت مشغول باشیم.

 

وی با بیان این که عبادت‌های کورکورانه بدون شناخت حق و حجت خدا ذره ای قیمت ندارد، تصریح کرد: امام، میزان حق است و اگر در راه شناخت و معرفت امام نباشیم، آن چه به عنوان راه و روش زندگی انجام می‌دهیم، همه باطل می شود چنان که در طول تاریخ افرادی دیندار بودند ولی رودروی امام زمانشان ایستادند و با امامشان و به اسم رضای خدا و از سر هوی و هوس، عدم شناخت و معرفت و جهل و به نقلی بعضی از سر شبهه علمی نه شهوت عملی به گمراهی کشیده شدند.

 

از مسائل مهم روز، امام شناسی است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد از مسائل مهم روز را امام شناسی بیان داشت و گفت: نتیجه شناخت و معرفت، ایجاد محبت است و محبت که افزون شد، موجبات اطاعت فراهم می‌شود و خداوند از ما این اطاعت را می خواهد و ما با اطاعت امام، مطیع خدا می شویم «فقداطاعکم فقد اطاع الله».

 

وی در ادامه با بیان نمونه ای از عدم معرفت نسبت به ائمه که گروهی از سر جهالت و شبهه افکنی ساحت مقدس ائمه را نشانه می گیرند، افزود: یکی از این شبهات در مورد امام صادق(ع) است و باید مراقبت باشیم که عده ای با زرنگی و شیطنت و جهالت، به ما می گویند شیعه، ترویج شده در زمان امام صادق(ع) است و این مسلمانان یک مکتب ساختگی درست کرده اند که نه از زمان پیامبر و نه زمان اول اسلام نبوده است و در زمان امام صادق ایجاد شده است، و بعضی توجه نمی کنند و در توصیف امام صادق(ع) او را مؤوسس مکتب شیعه بیان می کنند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: امام صادق(ع) مکمل مرامنامه شیعه است و درست است که مذهب ما جعفری است، ولی امام صادق مرامنامه تشیع را تکمیل کرد چون قبل از آن حضرت اجازه نمی دادند و نگذاشتند بعد از رحلت پیامبر اکرم، ائمه اطهار مرامنامه شیعه را به طور کامل بیان کنند و و ائمه هدی را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند تا در زمان امام سجاد که حضرت مقداری موفق شدند و در زمان امام باقر و عمده در زمان امام صادق تکمیل شد که احکام شیعه به طور کامل بیان شود.

 

وی در ادامه با بیان روایتی که تصریح دارد نام شیعه از زمان رسول خدا مطرح بوده است، گفت: در روایتی از ام سلمه همسر پیامبر سؤال شد، که مقام و منزلت علی(ع) نزد پیامبر چقدر است؟ گفت: «إنّ علیّا و شیعتَهُ هُمُ الفائزونَ یومَ القیامةِ»، علی و پیروانش علی پیروز و موفق هستند و در این کلام که به نقل از پیامبر بیان شده است، پیروان علی به عنوان شیعه مطرح بیان شده اند.

 

امام جمعه نجف‌آباد در روایتی دیگر از این عباس که از رسول اکرم درباره آیه «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ.أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ» سؤال کرد که چه کسانی هستند؟ حضرت فرمود:‌ آنان علی و شیعیان علی هستند که خداوند کرامت و لطفش را شامل حال آنان کرده است و روایت فراوان دیگری که نشان از وجود شیعه از همان ابتدای نظام اسلام است.

 

وی در ادامه بیان داشت: محب اهل بیت(ع) با شیعه اهل بیت(ع) بودن متفاوت است، خیلی از ما محب اهل بیت(ع) هستیم، ولی شیعه ائمه(ع) نیستیم و رفتار و اعمال و اعتقاداتمان بر طبق دستورات ائمه اطهار(ع) نیست و قدر بدانیم میدانی را که به روی شیعه باز شده است و سعی کنیم فقط اسم شیعه رویمان نباشد سعی کنیم نبایدهای یک خانواده و جامعه شیعی را رعایت کنیم./1306/پ202/ح

ارسال نظرات