۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۷۹۷۷۵
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

شرط قبولی توبه ولایت امیرمؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که‌شرط قبولی توبه قبولی ولایت امیرمؤمنان(ع) است، گفت: امام می‌فرماید: اگر فردی بزرگ‌ترین و عظیم ترین گناهان را نیز مرتکب شده باشد اما توبه کند و اعتقاد به ولایت امیرمؤمنان داشته باشد بخشیده می شود.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال در شب شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) در آستان مقدس علی باقر(ع) با اشاره به سؤال حضرت خضر از امام باقر(ع) در مورد کسی که گناه بزرگ و عظیمی که مرتکب شده بود، گفت: امام فرمود: اگر بزرگ‌ترین و عظیم ترین گناهان را نیز مرتکب شده باشد اما توبه کند و اعتقاد به ولایت امیرمومنان داشته باشد بخشیده می شود.

 

وی شرط قبولی توبه را قبولی ولایت امیرمؤمنان دانست و افزود: اگرفردی در ماه رمضان عمدا روزه خواری کرده باشد و توبه کند و به ولایت امیرمؤمنان اعتقاد داشته باشد خداوند او را می بخشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی ادامه داد: نخستین ولایت امیرمؤمنان و بعد از او فرزندانش هستند و این شجره طیبه ولایت علی بن باقر(ع) و این بدن پاک و مطهری که تیرباران شد و شهادت نصیب او شد و به افتخار شهادت نائل آمد از همین شجره طیبه ولایت امیرمومنان است.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه یادآور شد: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال تنها امامزاده ای در ایران و عراق است که از گذشته تا کنون و تا قیامت بدون سر است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر ولایت امامان معصوم گفت: همه در ظاهر مؤمن هستند اما مؤمن از نگاه صاحبان تفسیر و علم قرآن چیز دیگری است.

 

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید، مؤمن در هر دوره ای، امام زمان(عج) همان دوره است یادآورشد: هر امامی در زمان خودش قیام کننده و مصداق اکمل یک مؤمن است.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی گفت: امروز همه رفتار و گفتار و کردار بانوانی که در خارج از خانه و در کارگاه ها و ادارات مشغول فعالیت هستند زیر نظر امام زمان(عج) است و ما را در انجام کارهای نیک و بد رصد می کند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات