۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۸۵۸
امام جمعه موقت مشهد مطرح کرد؛

توجه به معرفی صحیح مکتب اهل بیت و خدمت صادقانه به مردم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با بیان این که وظیفه همه ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم، گفت: مسؤولان امر باید به معرفی صحیح مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خدمت صادقانه به مردم و پیروی از ولی‌فقیه که سه خواسته مهم شهدا بود توجه کنند، زیرا آنها در این راه جان خود را فدا کردند.
حجت الاسلام فرزانه

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سیره امام صادق(ع) اظهار کرد:  امام جعفر صادق(ع) در شرایط زمانی‌ خاصی قرار داشتند و مفیدترین راهنما برای مسلمانان بودند، همچنین راهنمایی ایشان سبب شده تا امروز می‌گوییم که مکتب ما جعفری است، ما معتقدیم که اسلام در سه بخش عقاید، اخلاق و احکام تشکیل می‌شود.


حجت الاسلام فرزانه با بیان این که در دنیا جریان‌های فکری زیادی مطرح است، تصریح کرد: اگر بخواهیم بگوییم که جریان مبتنی بر دین مبین اسلام جاودانه است، باید این جریان به‌صورت یک مکتب قرار گیرد در همین رابطه امام جعفر صادق(ع) تشیع را به عنوان مکتب معرفی کردند، بنابراین وقتی جریانی این گونه معرفی می‌شود، باید حکومت هم داشته باشد و مکتب امام جعفر صادق(ع) این مهم را کامل کرد.


وی با اشاره به تشییع شش شهید در سالروز شهادت امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: در روز شهادت امام ششم شیعیان پیکر پاک و مطهر 6 شهید گمنام تشییع شد و فضای اجتماع عظیم صادقیون معطر به عطر شهدا شد و به واقع این عطر، دلپذیرترین عطر برای هر انسان است.


امام جمعه موقت مشهد با بیان این که وظیفه همه ما و به ویژه مسؤولان اجرایی این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم، گفت:  مسوولان امر باید به معرفی صحیح مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خدمت صادقانه به مردم و پیروی از ولی‌فقیه که سه خواسته مهم شهدا بود توجه کنند، زیرا آنها در این راه جان خود را فدا کردند.


حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: اسلام کامل‌ترین دین در میان سایر ادیان است و امروزه مشاهده می‌کنیم که گرایش به سمت اسلام افزایش یافته و حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند./864
/ت303/ب

ارسال نظرات