۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۷۹۹۲۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

نظام اسلامی برگرفته از مکتب فقهی امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اثرات دانشگاه بزرگ امام صادق(ع) گفت: جمهوری اسلامی نظامی برگرفته از فقاهت و مکتب فقهی امام صادق(ع) است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) درمدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل به تلاش های علمی و فقهی امام صادق(ع) برای دفاع از کیان اسلام اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) احیاگر اسلام ناب و پاک کننده گرد و غباری بود که به لحاظ شبهه افکنی دشمنان بر اسلام نشست.

 

وی به وجه تسمیه مذهب شیعه جعفری پرداخت و اذعان کرد: امروز حوزه های علمیه و فقاهت علمی در حوزه دین مدیون جهاد بزرگ علمی امام صادق(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان تجلی سیاست براساس فقاهت پرداخت و اظهار داشت: حکومت سفاک و ظالم کودک کش سعودی در ادامه حکومت اموی است اما نظام توأم با رأفت اسلامی جمهوری اسلامی بر اساس مکتب و فقاهت امام صادق(ع) است و به راحتی با قیاس این دو نظام می توان به عمق اندیشه و باور دینی در این دو نظام حکومتی پی برد.

 

وی بر لزوم شناخت صحیح از زندگی و سیره رفتاری ائمه اطهار(ع) با توجه به شرایط حاکم بر جامعه آن روز تاکید کرد و ادامه داد: اگر زندگی امامان را به درستی تحلیل نکنیم و دشمنان را خوب نشناسیم، نمی توان در مقابل دشمنان و هجمه های آنان بیاستیم.

 

آیت الله سلیمانی با تاکیدبر لزوم جهاد علمی و پاسخ به شبهات با نگاهی به تلاش های امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با برپایی دانشگاه عظیم اسلامی و تربیت بیش از چهار هزار دانشمند، حرکتی بی نظیر را در تاریخ اسلامی برجای گذاشت.

 

وی به توطئه های دشمنان برای ایجاد شک و شبهه در باورهای دینی و تغییر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در کنار مبارزه  علمی به مبارزه سیاسی هم می پرداخت و نهضت روشنگری برای شناخت حقیقت اسلام با تبیین جایگاه امامت از سوی شاگردان برجسته ایشان دنبال می شد و امروز هم با توجه به هجمه وسیع دشمنان برای تغییر باورهای دینی مردم این مهم احساس می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به رسالت و تکالیف هر یک از ائمه با توجه به موقعیت و شرایط حاکم بر آن عصر پرداخت و تصریح کرد: همه ائمه از یک نور واحد و شجره طیبه ای هستند و تنها بر اساس تکلیف الهی در عصر خود عمل می کردند.

 

وی افزود: همانگونه که امام حسین(ع) با قیام خونین خود حیات اسلام را تضمین کرد، امام صادق(ع) نیز با جهاد علمی و فقهی دیواری مستحکم در برابر هجمه های فکری و الحادی دشمنان ساخت.

 

آیت الله سلیمانی هجمه های گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: توطئه های دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی برای نابودی اسلام اصیل و ناب محمدی است تا آنگاه حکومت های التقاطی و بدل اسلامی خود را به عنوان اسلام حقیقی به مردم نشان بدهند.

 

وی به مبارزه امام راحل برای تبلور اسلام حقیقی و ناب براساس الگوگیری از مکتب امام صادق(ع) پرداخت و اظهار داشت: تفسیر درست از اسلام، مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و اسلام غیر اصیل است و به همین دلیل دشمنان به این از بیداری جهان اسلام و مستضعفان در هراس هستند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات