۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۹۳۹
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

حضور شهدا بالندگی و نشاط خاصی به ایران اسلامی هدیه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تشییع شهدای غواص در شهرهای محتلف کشور، گفت: این روزها کشور با وجود شهدا بالندگی و نشاط خاص خود را پیدا کرد.
حجت الاسلام مهدوي ارفع(بيات) استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت امام صادق(ع) در هیأت فدائیان حسین (ع) اصفهان با اشاره به تشییع شهدای غواص در شهرهای محتلف کشور گفت: این روزها کشور با وجود شهدا بالندگی و نشاط خود را پیدا کرد.

 

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: امام صادق(ع) سه مسأله را از نشانه‌های مؤمن و شیعه می‌دانند که آنها عبارتند از علم باالله، دوست شناسی و دشمن شناسی؛ مؤمن باید نسبت به خدا و شناخت پروردگار به یقین رسیده و در آن شکی نداشته باشد و تنها به خدا توکل کند، چه بسا کسی که درس توحید می‌دهد اما خودش مشرک است البته باید توجه داشت که مسیر شناسایی خدا از اهل بیت می‌گذرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غواص‌ها در حالی که می‌دانستند چه چیزی در انتظار آنها است به میدان نبرد رفتند، اما برخی امروز در کار آنها شک می‌کنند، تصریح کرد: امروز در جمهوری اسلامی با وجود تلاش دستگاه‌های فرهنگی جوان مذهبی و هیأتی به دانشگاه و فضای مجازی که می‌رود در موارد اعتقادی خود دچار شک می‌شود، البته چنین شخصی را نمی‌توان شیعه نامید و او را تنها می‌توان محب اهل بیت(ع) دانست.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای خصوصی فرمودند که هیچ چیزی به اندازه کتب دینی دبیرستان و معارف دانشگاه فرزندان کشور را از دین زده نکرد، اکنون وجهه غالب افراد در جامعه نسبت به معارف، کلامی است در حالی که رویکرد کلامی لازم است اما کافی نیست و کلام تنها زمان مجاب کردن مفید است و نه سیراب کردن و چون رویکرد کلامی شده از مباحث اعتقادی دور شدیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان این که کسی که در راه خدا دوست بدارد و برای خدا بغض کند و هرچه دارد در راه خدا انفاق کند چنین شخصی ایمانش به حد کمال رسیده خاطرنشان کرد: جوان عاشق معنویتی است که با آن ارتباط بگیرد بنابراین عرفان و فرقه‌های انحرافی بین جوانان مورد توجه واقع می‌شود.

 

وی با اعتقاد بر این که کسی که واجبات را جدی نمی‌گیرد یعنی شیعه واقعی نشده است، اظهار کرد: شرافت مؤمن به قیام و شب زنده داری است و باید جوری زندگی کند که از مردم بی نیاز شود و شادی را در دل مؤمن وارد کند یعنی اگر گرسنه است او را سیر و اگر بدهکار است بدهی او را بپردازد و اصلاح بین مردم انجام دهد نه این که تنها مردم را بخنداند مانند برخی برنامه‌های صدا و سیما که با دست زدن و برخی رفتارها به دنبال خنداندن لحظه‌ای هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: از نشانه‌های شیعه این است که بین خود مهربان باشند و نماز اول وقت بپا دارند، همچنین احسان  بر والدین و جهاد فی سبیل الله در روایات افضل اعمال شناخته شده است و لازم است به آن توجه خاص داشته باشیم، نماز اول وقت آثار بسیاری دارد و اگر ما الگوی نماز اول وقت باشیم فساد از جامعه رخت برمی‌کند، جهاد دری از درب‌های بهشت است که به جز افراد خاص به روی کسی باز نمی‌شود و اکنون شهدا آمدند تا به ما بگویند باید روشنگری کنید و آگاهی مردم را از مسائل مختلف و اهمیت آمادگی برای جهاد بالا ببرید.

 

وی با اشاره به فداکاری ها و جانفشانی های شهدا تصریح کرد: برخی برای فرزنداشان که به زندان می‌رود بیانیه می‌خوانند البته حق این آقا زاده کمتر از اعدام نبود اما در مقابل شهدا از جان خود برای دفاع از حق گذشتند، توافق اخیر و مسائل پیرامون آن آینده ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد بنابراین باید به آن توجه شود و امروز که ما در گل توافق گیر کردیم شهدا آمدند./1304/پ202/ح

ارسال نظرات