۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۹۹۴۰
استاد حوزه علمیه خواهران:

رسالت طلاب بصیرت افزایی جامعه برای مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه عمیه خواهران استان کرمان گفت: طلاب باید با تلاش در راستای بصیرت افزایی و روشن‌گری جامعه، نسل جوان را نسبت به تهدیدات دشمن در جنگ نرم آگاه و از تحقق اهداف دشمنان در این جبهه ممانعت کنند.
جنگ نرم

خانم طباطبایی، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: طلاب باید با تلاش در راستای بصیرت افزایی و روشن‌گری جامعه نسل جوان را نسبت به تهدیدات دشمن در جنگ نرم آگاه و ازتحقق اهداف دشمنان در این جبهه ممانعت کنند.

 

وی حراست و حفاظت از مرزهای اعتقادی و سیاسی جهان اسلام را وظیفه  روحانیت در جهان اسلام دانست و گفت: حضور فعال و موثر روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و حضور بیش از پنج هزار شهید روحانی دربین شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بیانگر این مهم است.

 

طباطبایی افزود: روحانیون با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی به شفاف سازی دفاع مقدس برای رزمندگان و حضور در مساجد برای جلب مشارکت های مردمی در پشت سنگر ها نقش بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس ایفا کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در جنگ تحمیلی دشمن از هر ترفندی برای پیروزی در جبهه های جنگ در برابر رزمندگان بهره می جست و این وظیفه روحانیون بود  تا با بصیرت افزایی و تبیین وضعیت دفاع رزمندگان از پیروزی دشمن جلوگیری کنند.

        

طباطبایی با اشاره به نقش امروز  طلاب در عرصه مقابله با  دشمنان گفت: امروز جنگ، جنگ فرهنگی است و دشمن از جنگ نظامی ناامید شده و به جنگ نرم روی آورده است که در این راستا فرقه گرایی و تفرقه بین اقوام و مذاهب را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

 

وی از طلاب جوان به عنوان پیشگامان مقابله با جنگ نرم یاد کرد و افزود: با توجه به تهاجم نرم دشمن علیه نظام اسلامی، تنها راه مقابله با این جنگ افزایش بصیرت و آگاهی  اقشار مختلف مردم و مسؤولان است.

 

طباطبایی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید با شناخت دشمن و ترفندهای او جامعه را به حفظ وحدت بر محور ولایت و تبعیت از ایشان سوق دهند.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مدارس علمیه بر اساس رسالت و وظایف دینی و ذاتی خود در راستای ارتقای سطح معنوی و فرهنگى طلاب، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری با حضور در محافل علمى و فرهنگی رسالت خود را انجام می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، تعمیق و اشاعه فرهنگ اسلامی و تفکر دینی ،افزایش توانمندی های فکری، علمی، پژوهشی و نخبه پروری در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، تقویت ایمان و بصیرت سیاسی طلاب و روحانیان از وظایف مهم حوزه های علمیه است./9705/ت302/ح

ارسال نظرات