۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۷۹۹۶۳
امام جمعه موقت تهران:

تکریم شعائر دینی بسترسازی فرهنگی در برابر هجمه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از اقدامات مهم در این زمینه فضاسازی برای حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم های دینی و مذهبی و تکریم شعائر دینی است که حضور در این مراسم ها به منزله حضور در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است
آيت الله صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که به مناسبت  شهادت امام صادق (ع) که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) احیاگر اسلام است، گفت: شهادت آن حضرت ماتمی برای جهان علم و به خصوص مکتب جعفری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه فهم عمیق دین برای هر مسلمانی ضروری است، گفت: باید آگاهی‌های لازم را نسبت به معارف دین اعم از اعتقادات و اجرائیات که وظایف عملی دین است، پیدا کنیم زیرا همگان باید در مقابل شیاطین مجهز شویم و اصولاً راه نفوذ دشمن نیز از همین فهم سطحی و بی بصیرتی است.


امام جمعه موقت تهران به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم در گام نخست از مردم می‌خواهد که به طلب علوم دینی توجه داشته باشند لذا باید به حوزه‌های علمیه توجه داشته باشیم و اجازه دهیم که فرزندان ما طلبه شوند که در طلبگی نیز خودسازی در رأس امور است لذا اگر جامعه‌ای به اندازه کافی عالم نداشت، به دلیل نداشتن عالم، نابود خواهد شد.

 

وی  افزود: ما باید به اندازه کافی فقیه، طلبه، روحانی، متکلم و کارشناس در زمینه های معارف دینی داشته باشیم و امام صادق(ع) حوزه های علمیه را تاسیس و با بهره گیری از قرآن، سنت، عقل و اخلاق چهار هزار نفر را تربیت کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به مردم اظهارداشت: از جست و جو و تحقیق در اسلام ناب خسته نشوید زیرا ما را امتحان می کنند که در صورت قبول شدن در این آزمون، جزئی از یاران امام زمان(عج) خواهیم شد.

 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اقشار مختلف مردم باید فهم عمیق و آگاهی های لازم نسبت به معارف دینی پیدا کنند تا خودسازی کنند و بتوانند در زندگی دنیای و آخرت رستگار شوند.

 

وی تصریح کرد: همانطور که در مسایل شرعی نیاز به فراگیری و تبعیت از مجتهد داریم در مسایل اخلاقی نیز نیازمند مجتهدین و کارشناسان در زمینه اخلاق هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: یکی از اقدامات مهم در این زمینه فضاسازی برای حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم های دینی و مذهبی و تکریم شعائر دینی است که حضور در این مراسم ها به منزله حضور در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است


وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم علاوه بر توجه به جهاد در راه خدا، دستور می‌دهد که به تحصیل علوم دینی نیز توجه داشته باشیم، گفت: حتی اگر در جنگ با دشمنان نیز پیروز شویم اما توجهی به مباحث علوم دینی نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد زیرا پیروزی که پشتوانه اخلاقی، فرهنگی و کلامی نداشته باشد مورد سوء استفاده قدرت طلب‌ها قرار می‌گیرد و تمام آثار شهدا را به خودشان اختصاص می‌دهند و مجاهدان در راه حق را کنار می‌زند.


امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به اقدامات امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: آن امام همام در آن شرایطی که در فرهنگ اسلامی قحطی به وجود آمده بود، حوزه علمیه‌ای تأسیس کرد که 4 هزار دانشمند تربیت کرد و این تعداد مربوط به جمعیت آن زمان است و اگر امام صادق(ع) با این جمعیت امروزی بود، یک میلیارد طلبه تحویل جامعه می‌داد./817/پ202/ش

ارسال نظرات