۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۱۵۴

همایش ادبی ملکوت هشتم در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش ادبی ملکوت هشتم به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در تبریز خبر داد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) همایش ادبی 'ملکوت هشتم' با حضور شعرا ، ادبا ، اصحاب فضل و فرهنگ کشوری و استانی در تبریز برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی ابعاد شخصیت والای امام رضا (ع) و معرفی آثار شاخص و ایجاد بستر و الگوی مناسب در عرصه فعالیت های ادبی با محوریت دینی برشمرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شعر موهبتی الهی و جوشش و فوران ادراکات و احساسات شاعر است که اگر با مضامین ارزشی همراه باشد می تواند مبین حقیقتی فاخر بوده و بر دل و جان مخاطبان تاثیر بگذارد.


صفی پور گفت: اصحاب قلم با تاسی از آموزه های دینی و مذهبی می توانند پیام های انسانی، مکتبی و الهی را که مبشر سعادت انسانهاست متبلور سازند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فضایل حیات فردی و اجتماعی امام رضا (ع) باید برای نسل جوان تبیین شود چرا که با اندک تاملی در مناظرات و مباحثات علمی و اعتقادی امام رضا (ع) و با توجه به اینکه آن امام همام عالم خاندان رسالت بوده و دوران حیات آن حضرت زمان اوج گیری گرایش مردم به اهل بیت (ع) و گسترش آن است باید اهتمام بیشتری در راستای تبیین سیره و فضائل و مناقب حیات فردی و اجتماعی ایشان انجام گیرد.


صفی پور از برگزاری برنامه های متعدد همچون اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی و همچنین همایش ملکوت هشتم و ده ها برنامه از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طول دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد./935/د102/ح

 

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

ارسال نظرات