۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۱۵۷
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

مشکلات اقتصادی کشور با رفع تحریم‌ها از بین نمی‌رود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مطالعات اقتصادی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حتی اگر طرف های مقابل مذاکرات هسته ای به تمام تعهدات خود عمل کنند و تحریم ها لغو شود، بازهم مشکلات اقتصادی ما به راحتی قابل حل نیست، چرا که مشکلات اقتصادی از قبیل مفاسد اقتصادی و پایین بودن بهره وری اقتصادی کشور ربطی به تحریم ها ندارد.
مشکلات اقتصادی کشور با رفع تحریم‌ها از بین نمی‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مصطفی سمیعی نسب، مدیر گروه مطالعات اقتصادی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) در جمع دانشجویان بسییجی شرکت کننده در طرح ولایت دانشگاه تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسائل اقتصادی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی منشور رهایی اقتصاد کشور از معضلات فعلی است.


وی با بیان این‌که هیچ اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی علیه نظام به راه انداخته است، اگر ادعای همراهی با شهدا را داریم؛ باید تکلیف خود در این جنگ اقتصادی را تشخیص داده و عامل باشیم.


سمیعی نسب با اشاره به این‌که آمریکا به فکر روش های جدید برای فشار به ملت ایران است، گفت: اندیشمندان و کانون های فکر آمریکایی به دنبال ارائه راهکارهای جدید جهت اعمال تحریم های همه جانبه علیه ایران هستند، این در حالی است که هنوز درک نکردیم که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق با بیان این‌که گره زدن تمامی مشکلات کشور به تحریم‌ها توهین به شعور ملت است، گفت: متأسفانه اقتصاد گرفتار مسائل سیاسی و جناحی شده است، باید دانست که مفاسد اقتصادی با رفع تحریم‌ها نیز از میان نخواهد رفت، باید عزم جدی برای مقابله با چنین معضلاتی وجود داشته باشد.


وی افزود: مدعیان الگوبرداری اقتصادی از کشورهای پیشرفته، مبارزه با مفاسد اقتصادی را هم از آنها یاد بگیرند، مالیات در کشور ما فقط برای اقشار ضعیف و کارمندان تعلق می گیرد و ثروتمندان فرار مالیاتی می کنند، با این اوصاف تشکیل سامانه واحد اطلاعات اقتصادی گام مهمی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است.


مدیر گروه مطالعات اقتصادی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور با رفع تحریم‌ها از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: قبل از دولت دهم تحریم وجود نداشت، حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران دوست آمریکا و اسرائیل بود اما هیچ یک از این ها موجب پیشرفت اقتصادی کشور نشد.


وی افزود: حتی اگر طرف های مقابل مذاکرات هسته ای به تمام تعهدات خود عمل کنند و تحریم ها لغو شود، بازهم مشکلات اقتصادی ما به راحتی قابل حل نیست، چرا که مشکلات اقتصادی از قبیل مفاسد اقتصادی و پایین بودن بهره وری اقتصادی کشور ربطی به تحریم ها ندارد./935/ت302/ش

ارسال نظرات