۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۲۲۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا:

نهادهای فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تعامل بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا با تأکید بر این که نباید نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت بود، گفت: فعالیت یک نهاد فرهنگی در مقابله با آسیب ها اثرگذار نیست، بلکه باید تعامل نهادهای فرهنگی در این راستا تقویت شود.
آسيب‌هاي اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام عباس اصلانی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا، صبح امروز در دیدار رییس تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: نهادهای فرهنگی در پیشگیری از معضلات اجتماعی وظایف خطیری بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه، افزود: ماهواره، ترویج بدحجابی، بی حجابی و مواد مخدر از جمله مهم ترین آسیب هایی هستند که نهاد خانواده را متزلزل می کنند.

 

حجت الاسلام اصلانی با بیان این که فعالیت یک نهاد فرهنگی به تنهایی در برخورد با این معضلات اثرگذار نیست، اظهار داشت: تعامل تبلیغات اسلامی با دیگر نهادهای فرهنگی باید تقویت شود.

 

وی با اشاره به حضور و فعالیت روحانیان و مبلغان در مساجد عنوان داشت: روحانیان باید آسیب های اجتماعی و اهداف جنگ نرم را برای مردم بیان کنند.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا حضور روحانیان بین مردم را بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: بیان  آسیب های  اجتماعی از زبان این قشر در کاهش معضلات مؤثر است.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که باید آسیب های اجتماعی را جدی بگیریم، یادآور شد: باید با فرهنگ سازی درست در جامعه و هوشیار کردن آحاد جامعه از بروز این آسیب ها جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام اصلانی ماهواره را ریشه اصلی آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: تزلزل بنیان اخلاقی خانواده، ترویج مدگرایی و جذاب جلوه دادن تفریحات ناسالم برای جوانان از جمله آسیب‌های ماهواره است.

 

وی پر کردن اوقات فراغت جوانان، آگاه سازی والدین و جوانان از آسیب های ناشی از ماهواره را مهم ترین عوامل مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود: تبلیغات اسلامی در این زمینه نقش بسزایی بر عهده دارد.

 

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا تصریح کرد: باید با همکاری نهادهای فرهنگی و تقویت آموزش ها، از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد.

 

حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس تبلیغات اسلامی ازنا، در ادامه با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان در مساجد، گفت: با تشکیل کلاس‌های قرآن، معارف و اعزام مربیان عقیدتی، می‌توان در جهت تقویت دینی آنان اقدام کرد.

 

وی با تأکید بر همکاری دو جانبه سپاه و تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه و شبکه های تبلیغی وسیعی با هر دو نهاد همکاری دارند که اگر با دقت و برنامه ریزی ساماندهی شود، شاهد تحول خوبی در زمینه فرهنگی و مذهبی شهرستان می شویم./9459/پ202/ح

ارسال نظرات