۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۲۳۲
معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

هدف ار برپایی جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران نشر کلام اهل‌بیت بود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این‌که یکی از ابتکارات و ابداعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزاری جشنواره حدیث بود، گفت: هدف این جشنواره نشر کلام اهل بیت(ع) با نقش هدایتگری بین خانواده کارکنان ارتش بوده است.
صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شعبان‌علی صالحی‌نسب، معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیش از ظهر امروز در در ششمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سازمان سیاسی عقیدتی ارتش برگزار شد، گفت: یکی از ابتکارات و ابداعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بحث جشنواره حدیث بود، همان‌گونه که فعالیت قرآنی ارتش به عنوان فعالیت اثرگذار در سطح نیروهای مسلح و از کارهای ابتکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بود.

 

وی با اشاره به هدف این جشنوراه افزود: هدف این جشنواره نشر کلام اهل بیت(ع) با نقش هدایتگری بین خانواده کارکنان ارتش بوده است.

 

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد: در ابتدای این دوره حدود 6145 نفر شرکت داشتند که در مرحله مقدماتی 120 حدیث را حفظ کرده و امتحان دادند و در مرحله بعد برای افراد برگزیده  233 حدیث و در مرحله دیگر 136 حدیث به احادیث حفظی افزده شد که در نهایت حافظان برگزیده به 401 حدیث از کتاب میزان‌الحکمه حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری اشراف دارند.

 

حجت‌الاسلام صالحی اظهار داشت: حضور پرشور خانواده‌های ارتش در مسابقات حفظ حدیث نشان از ارزش‌ بالای مباحث قرآنی و حدیثی در بین این خانواده‌ها دارد.

 

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: جشنواره حدیث به عنوان گفتمان غالب فرهنگی در سطح کشور الگوی ارتش جمهوری اسلامی است و این از تدابیر مقام معظم رهبری است که فعالیت‌های فرهنگی باید گفتمان غالب در سطح نیروهای مسلح باشد.

 

وی ابراز داشت: اولویت ما در فعالیت‌های فرهنگی مباحث قرآنی و جشنواره حدیث است، یعنی در کنار قرآن ترویج فرهنگ حدیث را نیز در دستور کار خود قرار دادیم، زیرا کسانی که اهل بیت(ع) را از زندگی خود حذف کنند دچار انحطاط می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: از تدابیر مقام معظم رهبری است تا به موضوعاتی از احادیث پرداخته شود که در سبک زندگی افراد کاربرد داشته باشد بر همین اساس ما تلاش کردیم از احادیث مرتبط با وظایف کارکنان ارتش در سازمان‌ها و ادارت و خانواده‌های آنها در هر مقطعی از سطح زندگی استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: از دیگر تدابیر مقام معظم رهبری رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه حفظ حدیث است که در این جشنواره آن را پیگیری کردیم./807/پ202/ح

ارسال نظرات