۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۲۸۰۴۰۳
استاد حوزه علمیه قم:

پاداش یاری کننده امام زمان با حر برابر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: پاداش فردی که برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش می‌کند، با حر برابر است.
حجت الاسلام ميرشفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد صادق میرشفعی، کارشناس مسائل دینی، پنج‏شنبه شب در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تأکید بر خواندن احادیث و روایات اظهار داشت: در عصر حاضر، تمامی احادیث به صورت موضوع، طبقه بندی شده و به راحتی در دسترس همه جامعه قرار دارد؛ این یک اتمام حجت بر جامعه است تا قدر این احادیث را بدانیم.

 

شیوه تشخیص صحت احادیث

استاد حوزه علمیه قم درباره شیوه تشخیص صحت احادیث گفت: تمامی احادیثی که از سوی اهل بیت(ع) بیان شده، برگرفته از آیات قرآن کریم است؛ امام صادق(ع) روش تشخیص حدیث صحیح را به صراحت بیان کرده و درباره این موضوع می‏فرمایند، هر حدیثی از جانب ما به شما رسید که با آیات قرآن سازگار نبود، از ما نیست.

 

عدم تفاوت در کلام خدا و اهل بیت 

وی حدیث ثقلین را یادآور شد و ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین، دو انگشت اشاره خود را که به یک اندازه هستند، در کنار یکدیگر قرار می‏دهد و می‏فرماید، قرآن و اهل بیتم را در میان شما می‏گذارم تا به آن‏ها چنگ بزنید و گمراه نشوید؛ مفهوم این حرکت پیامبر اکرم(ص)، مبتنی بر یکی بودن قرآن و اهل بیت(ع) است و اشاره به نبود تفاوت بین کلام خداوند متعال و اهل بیت(ع) دارد.

 

حجت الاسلام میرشفیعی احادیث را فاقد هرگونه نقصی دانست و تصریح کرد: اهل بیت(ع) به اندازه سرسوزنی جهل و نادانی در وجودشان نبوده است؛ در واقع ائمه معصوم(ع) گنجینه داران علم خداوند هستند؛ در زمان حضور اهل بیت(ع) هیچ سؤالی بدون پاسخ نمی‏ماند و دارای علم مطلق از سوی پروردگار بودند.

 

نظرات ناقص غرب

کارشناس مسائل دینی با اشاره به نظریات و افکار غربی اظهار داشت: ندانسته‏های اندیشمندان و نظریه پردازان غربی، از دانسته‏هایشان بسیار بیشتر است؛ برخی با شنیدن نظریه‏های ثابت نشده متناقض با احادیث، کلام اهل بیت(ع) را کنار می‏گذارند و این در حالی است که در مقابل سخن حجت خدا، حرف دیگران اهمیتی ندارد.

 

وی نظریات و پیشرفت‏های صنعتی غرب را دنیایی عنوان کرد و افزود: علم غربی به دنبال توسعه و پیشرفت صنعت و احتیاجات مادی بشر است؛ در مقابل هیچ الگوی کاملی برای زندگی و تقویت انسان ندارند؛ نتیجه این پیشرفت یک طرفه نیز در جنایت‏های مستکبران و غارتگران غربی نمایان است؛ عقل و ایمان جامعه غربی صنعتی شده است.

 

حرّ زمان خود باشید 

استاد حوزه علمیه قم بر وجود خیرخواهی و نصیحت در احادیث تأکید کرد و گفت: احادیث اهل بیت(ع) برای برآوردن تمایلات و نیاز شخصی بیان نشده و در جهت سعادت بشر است؛ حر برای نجات دنیا و سعادت خودش در صحنه کربلا به امام حسین(ع) پیوست؛ پاداش کسی که برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) تلاش کند، با حر برابر است.

 

حجت الاسلام میرشفیعی در پایان با اشاره به معضل ماهواره تصریح کرد: با وجود احادیث و روایات اهل بیت(ع) و قرآن کریم، دل بستن به فضای رسانه‏ای ناسالم غربی که بویی از انسانیت نبرده‏اند، اجحاف در حق خودمان است؛ مراقب باشیم آخرت خود را با اسراف وقت، برای تماشای محتوای ضد اسلامی ماهواره از بین نبریم./840/پ202/ی

ارسال نظرات