۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۶۰۷
مدیر حوزه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه:

دختران با توسل به حضرت معصومه خود را از فساد آخرالزمان حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ام‌المومنین(س) گفت: حضرت معصومه(س) خود را از ستم روزگار حفظ کرد و آلوده به زشتی و پلیدی نشد و دختران ما نیز امروز با توسل به ایشان می‌توانند از فساد دوران آخر‌‌الزمان مصون بمانند.
حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ربابه سادات جذبی، مدیر حوزه علمیه ام‌المؤمنین حضزت خدیجه(س) تهران، پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) که در همین حوزه برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری آن به عنوان روز دختر، گفت: فاطمه معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران جوان است و به همین دلیل روز ولادت حضرت معصومه(س) را روز دختر قرار دادند.

 

وی با اشاره به آیات قرآن مجید، بیان کرد: در قرآن ذکر شده که ارزش هر انسان به تقوا و پارسایی آن فرد سنجیده می‌شود و همه ائمه معصومین(ع) دارای چنین ویژگی با ارزشی  بودند.

 

مدیر حوزه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: مادر گرامی حضرت فاطمه معصومه(س) که نجمه خاتون(س) نام دارد از زنان با فضیلت و برجسته عصر خود و بسیار با تقوا و صالحه بودند.

 

جذبی با اشاره به تربیت دینی و توحیدی حضرت معصومه(س)، بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از نظر تربیت دینی و توحیدی در مرتبه بسیار بالایی از تقوا قرار داشت به همین سبب هم‌کفوی برای ازدواج با ایشان وجود نداشت.

 

وی با اشاره به مرتبه علمی حضرت فاطمه معصومه(س)، ابراز کرد: این بانوی گرامی در مرتبه علمی و فقهی در مرتبه قابل توجهی قرار داشتند به طوری که در غیاب پدر بزرگوار خود، جواب‌گوی سؤالات علمی و فقهی مردم بودند.

 

مدیر حوزه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) با اشاره به دیگر خصوصیات ویژه حضرت معصومه(س)، افزود: ولایتمداری این بانوی کریمه از امام زمان خویش بسیار قابل توجه است و زیارت قبر ایشان ثواب زیارت قبر حضرت زهرا(س) را دارد.

 

جذبی بیان داشت: در زمان جاهلیت جسم دختران را زنده به گور میکردند و امروز با تربیت نادرست روح دختران را زنده به گور می‌کنند.

 

وی افزود: وقتی دختر خوب تربیت نشود، مادر خوبی هم نخواهد شد و زمانی که مادر خوبی نباشد جامعه به فساد و تباهی کشیده خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) در پایان خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) خود را از ستم روزگار حفظ کرد و آلوده به زشتی و پلیدی نشد و دختران ما نیز امروز با توسل به ایشان می‌توانند از فساد دوران آخر الزمان مصون بمانند./807/پ202/ح

ارسال نظرات