۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۸۰۶۱۲
عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران:

دختران آگاه ایفاکننده نقش‌های اصیل اجتماعی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک با اشاره به این که دختران باید بدانند که هویت آنان در پرتو دانش و تلاش و کوشش علمی شکل می‌گیرد، گفت: دختران آگاه ایفاکننده نقش‌های اصیل اجتماعی در جامعه هستند.
حجت الاسلام علي سرلک نماينده ولي فقيه در دانشگاه هنر

حجت الاسلام علی سرلک، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان این‌که هویت انسانی مهم‌ترین ویژگی دختران و پسران است گفت: دختر و یا پسر بودن باید ظرف تحقق ویژگی‌های دختران و پسران باشد، انسان موجودی است که بدون معنویت و بدون ارتباط با خداوند متعال اصلا هویتی ندارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران با اشاره به این‌که جنسیت ظرف تحقق هویت انسانی است، تصریح کرد: دختر خانم‌ها باید ببینند که انسانیت حضرت معصومه که در این ظرف هویت ایشان به چه صورت نمود پیدا کرده است، حضرت معصومه از دو ویژگی برجسته برخوردار بودند که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد و برای دختران به عنوان الگو مطرح باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از دو ویژگی حضرت معصومه(س) فکر و فهم بلند ایشان است، در منابع تاریخی ذکر شده است که اشخاص برای پرسیدن سؤال از امام موسی کاظم (ع) شرفیاب می‌شدند که در غیاب و نبود ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) سؤالات را پاسخ دادند و زمانی که آن اشخاص با امام موسی کاظم(ع) روبه‌رو شدند و سؤالات و پاسخ‌ها را مطرح کردند ایشان با شنیدن پاسخ‌های حضرت معصومه(س) با تعبیر فداها ابوها جنبه علمی دختر بزرگوار خود را تأیید کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که برخی دختر را صرفا ظرف احساسات و هیجانات خاص می‌دانند، اظهار کرد: ولی دختر بودن برای حضرت معصومه فرصتی است ناب برای درک و بیان معارف دینی و رسیدن به حقیقت‌های نورانی، دختر امروزی در جامعه ما باید بداند که هویت انسانی وی در پرتو دانش و تلاش و کوشش علمی شکل می‌گیرد، این به معنای حوزوی یا دانشگاهی بودن نیست به معنای فهیم بودن و اهل درک بودن است که حضرت معصومه از آن برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان این‌که ویژگی دوم حضرت معصومه(س) بی قراری برای ولی خدا است، خاطرنشان کرد: فلسفه و علت اصلی هجرت ایشان از مدینه و سفر به سمت طوس و اقامت و رحلت در قم بی قراری ایشان برای درک محضر ولی خدا بود، در حقیقت دختر تراز شیعه از سر آگاهی ها و فهم‌هایی که دارد نقش‌های اصیل اجتماعی را ایفا می‌کند./1304/ت303/ح

ارسال نظرات